BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, September 16, 2009

Gara-gara Bush...Bekas banduan jadi Popular..

Pembaling kasut Bush dakwa diseksa


MUNTAZER (dalam bulatan) dikelilingi oleh media selepas dia dibebaskan di Baghdad semalam.





BAGHDAD - Wartawan televisyen warga Iraq, Muntazer Al-Zaidi (gambar kecil) yang melemparkan kasutnya ke arah bekas presiden Amerika Syarikat (AS), George W. Bush, dibebaskan semalam.

Dia yang berumur 30 tahun dipenjarakan sejak 14 Disember tahun lalu selepas membaling kasutnya yang bersaiz 10 selain menggelarkan bekas presiden AS itu sebagai anjing.

Bercakap di pejabat majikannya, Muntazer yang kehilangan sebatang gigi berkata: "Saya diseksa dengan kejutan elektrik dan dipukul dengan wayar kabel."

Muntazer menafikan menjadi wira kerana melemparkan kasut itu tetapi menjelaskan dia mendapat peluang untuk menghina lelaki yang bertanggungjawab menyebabkan negaranya bergolak.

"Pada saya, ia (melemparkan kasut) merupakan tindakan yang baik. Apa yang saya mahu buat ialah membaling kasut ke muka Bush bagi menyatakan penentangan saya terhadap pembohongannya dan penaklukan terhadap negara saya," kata Muntazer.

Kepulangan Muntazer disambut gembira oleh ahli-ahli keluarganya yang mengadakan majlis meraikan pembebasannya di rumah mereka di Baghdad.

Beberapa ekor kambing biri-biri turut disembelih oleh penduduk kampung bagi menyambut pembebasannya.

Sebelum ini Muntazer dihukum penjara selama tiga tahun kerana menghina seorang ketua negara asing tetapi tempoh itu dikurang kepada setahun selepas dia membuat rayuan. - AFP


jangan sampai gejala gini sampai kat malaysia

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails