BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Monday, November 16, 2009

apa nak jadi...dgn simenantu...

Janganlah penipuan dibela dengan penipuan.

Apa yang berlaku hari ini hanyalah hujah-hujah bahawa kenapa nak cari salah PAS bila UMNO yang lebih korup? Kenapa cerita pasal tajaan ke Mekah bila pimpinan UMNO di taja ke Disneyland. Bukan saya yang membandingkan semua itu.

Jadilah kita seperti menantu Tuan Guru Nik Aziz yang terang-terangan memberitahu rakan-rakan wartawan, “Memang saya ada ambik duit syarikat tapi RM500 ke seribu saja…”. Seorang rakan media menghubungi saya dan berkata, “bro, apa kejadahnya mamat ni, you tau tak RM10 pun kalau bukan hak you, tak boleh ambik….”

Ariffahmi memang seorang kaki penipu dan seorang hipokrit. Semalam dia menafikan pertemuan di Hotel Perdana di mana dia meminta Dewan Pemuda PAS untuk mencari jalan untuk menggulingkan Ustaz Hadi.

Apakah Abdul Ariffahmi juga akan menafikan bahawa dia merayu kepada seorang bernama Zahri Bin Ismail supaya meminta YAB Perdana Menteri Malaysia yang juga Presiden UMNO untuk mengarahkan SPRM menghentikan siasatan ke atasnya.

Ariffahmi telah pergi menemui Setiausaha Sulit Kanan Tuan Guru MB ketika MB Nik Aziz berada di Kuala Lumpur untuk meminta rakan-rakannya di Kuala Lumpur memintas SPRM. Sebelum pergi ke Kuala Lumpur, Ariff memaklumkan pihak pengurusan PMBK supaya “jangan risau sebab ada ramai orang nak tolong ana,” Ariffahmi juga menyembunyikan fail peribadinya. Pengurusan PMBK pening lalat kerana, yang risau bukan mereka tetapi Ariffahmi sendiri.

Kalau Abdul Ariffahmi dipihak benar, mengapa beliau bersusah payah untuk ‘memintas’ SPRM supaya tidak menyiasat kesnya? Dan mengapa seorang yang bermaruah tinggi dan menantu Mursyidul Am PAS boleh merayu supaya Presiden UMNO membantu menutup siasatan dan campurtangan di dalam sisatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia? Yang Tok Guru kata, pergi jahanam dengan UMNO, bukannya pergi melutut dekat UMNO.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz selaku Pengerusi PMBK perlu faham bahawa menantunya adalah Kacang Hantu di PMBK. Semenjak dia dilantik menjadi Ketua Pegawai Operasi, beliau telah menindas dan mengugut pihak pengurusan yang tidak bersetuju dengannya walaupun tindakan pihak pengurusan itu jelas berasas.

Apabila dia dilantik menjadi Ketua Pegawai Eksekutif PMBK, keganasannya semakin bertambah dan kini dengan siasatan SPRM, lebih teruk pihak pengurusan diugutnya hari demi hari.

Dan sekarang, Ariffahmi melatih pihak pengurusan bagaimana untuk menjawab kepada pihak penyiasat SPRM sambil berkata, “Anta tak perlu risau, ana ada team SPRM di KL pantau kes ni dan akan bagi maklumat pada ana apa anta cakap…”

Ariffahmi juga seorang hipokrit. Jika di Kelantan, dia berlakon lebih alim dari Tok Guru Nik Aziz dan menolak sebarang permintaan untuk mengambil gambarnya dengan perempuan yang bukan muhrim waima gambar berkumpulan dengan kakitangan wanita PMBK.

Tetapi di luar negara, bukan main lagi kegatalannya. Menjerit-jerit meminta tolong mengambil gambarnya dengan perempuan bukan muhrim.

Beijing0490Feb2009

Ariffahmi juga terkenal dengan dengkinya kepada mereka yang lebih elok dan berjawatan lebih tinggi darinya. Di dalam satu insiden, Ariff secara terbuka dihadapan lebih 10 orang kakitangan PMBK dan orang luar telah mencemuh YB Mohd Zaki Ibrahim, ketika melihat gambar Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Kelantan.

“Jahat ni! Sebab dia lah ana kalah. Jahat. Tok soh letak gambar dia ni!”, kata Ariffahmi merujuk kepada gambar YB. Zaki yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Kelantan ketika itu.

DSC08530DSC08536Gambar Timbalan Speaker dan Bekas Ketua Dewan Pemuda PAS yang di tuduh ‘Jahat’ oleh Menantu Nik Aziz

Jadi bila Arrifahmi menuduh saya tidak pernah ambil cuti dan MC maka itu adalah sesuatu yang memalukan dan menunjukkan betapa dia tidak melakukan tugasnya di PMBK kerana di dalam fail saya di PMBK ada beberapa keping surat permohonan cuti saya dan di dalam blog ini juga saya ada maklumkan saya mendapat MC selepas keluar hospital dahulu dan MC itu ada di PMBK. kesemua borang cuti saya tercatat namanya dan perlu kelulusannya.

Ariffahmi juga mendakwa saya tidak berdisiplin dan tidak masuk ke pejabat. Mungkin Ariffahmi lupa, dia juga telah melantik seorang Pegawai Perhubungan Korporat di Darul Digital, anak Syarikat PMBK mulai Jun lalu dengan ‘mutual agreement’ yang sama seperti saya, iaitu tidak melapor kepada syarikat. Mutual Agreement saya ialah melapor diri kepada Ahli Majlis Mesyuarat Negeri Kelantan. Mutual Agreement pegawai yang Arrifahmi lantik itu ialah melapor diri kepada Dewan Pemuda PAS Kelantan.

Arahan perlantikan saya dibuat oleh Pejabat Menteri Besar Kelantan kepada PMBK. Arahan perlantikan pegawai di Darul Digital itu dibuat oleh Ariffahmi sendiri dan dua kali beliau menolak untuk membawa usul perlantikan itu ke Mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah PMBK.

Ariffahmi juga perlu menjelaskan setakat mana penglibatan Tuan Guru Nik Abdul Aziz di dalam menutut skandal perbuatan sumbang seorang pengurusan kanan PMBK dengan seorang pelajar latihan amali baru-baru ini. Setahu saya, Tuan Guru amat tegas didalam soal-soal moral begini.

Suatu ketika dahulu, seorang Pegawai Pejabat Menteri Besar ketika membuka email telah terbuka satu email spam yang menyebabkan terbuka tetingkap-tetingkap lain yang menunjukkan aksi-aksi lucah. Insiden itu disaksikan oleh seorang penceramah PAS yang pernah menuduh Tun Dr. Mahathir menonton filem lucah dengan cucunya. Penceramah itu segera melaporkan kepada Tuan Guru dan Pegawai yang jujur dan ikhlas berkhidmat untuk Parti itu dipecat serta merta tanpa usul periksa dan tanpa diberi peluang pembelaan diri.

Bagaimana pula kes skandal dalam PMBK ini yang buktinya dalam bentuk rakaman video di handphone dan gambar foto diarah dimusnahkan? Mengapa orang tertuduh di bela dan orang yang membawa bukti diugut? Lebih menyedihkan orang kena tuduh diangkat pula untuk jawatan lebih tinggi.

Saya menggesa kepada Badan Perhubungan PAS Kelantan supaya bertindaklah dengan penuh adil dan ingatlah PAS dipilih oleh rakyat untuk membela rakyat dan bukan elit-elit tertentu sahaja.

Saya serahkan kepada Badan Perhubungan PAS Kelantan. Tindakan dan jawapan pimpinan PAS sama-sama kita jadikan ukuran untuk ulasan saya seterusnya.

kickdeffela

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails