BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, November 26, 2009

Tender Kanopi....program subur...

Ceramah isu-isu semasa di Kg Kurnia Dun Kuala Sepetang.



Ceramah Umum.di Kg Kurnia dalam Dun Kuala Sepetang.

YB DS Hj Nizar,YB HJ Ramli Tusin dan YB Dato Mahfuz omar,






diantara isi ucapan menarik Dato mahfuz untuk direnungi:
Mesyuarat Qurban peringkat kampung sekurang-kurannya 2 jam baru selesai,

*mesyuarat Pinggan mangkuk peringkat kampung pun sekurang-kurangnya 1 jam

*macam mana BN kerajaan Haram Perak boleh buat mesyuarat Dun yang melibatkan belanjawaan sebanyak rm800juta boleh selesai dalam masa kurang dari 20 minit,cuba tuan-puan fikirkan,belanjawan apa ini,selepas itu dok kompong merata.k`jaan kudeta berjaya bentang belanjaawan untuk kesenangan rakyat...?

*hatta kalau kaki judi kalau mesyuarat bawah pokok buluh pun mau 30 minit.

*kalau tanya pada YB YB Bn diperak apa isi kandungan belanjawan perak...emmm taktau jawab mereka,mereka sendiri pun taktahu ,kalau tanya zamri sendiri pun saya percaya dia tak tahu isi kandungan belanjawaan yang di bentang.

*10bulan PR memerentah Perak dapat pujian dari ketua Audit Negara..ini BN perentah sampai mereka sendiri tak dapat audit apa perbelanjaan yang telah mereka lakukan ,macam contoh satu set screw driver kita biasa beli dipasaran +- rm40 macam mana mereka beli satu set screw driver yang sama dengan harga rm400 lebih,dan macam mana orang -orang seperti ini boleh kita memberikan mandat untuk urustadbir wang rakyat..?

*satu lagi ...beli Lap top dengan harga rm 40 ribu lebih takdapat dibayangkan LapTop jenis apa yang harga sebanyak itu sedangkan ,bila kita servy harga LapTop berkenaan hanya +-rm4ribu saja.

*urusan pentadbiran mereka cukup lemah ,dan mereka hanya pentingkan untuk kepentingan mereka dan kaum kerabat mereka saja, tiada satu pun mereka fikir untuk kepentingan rakyat.

+++
ini slogan baru pulak BN menang Kedah senang...kahk kahkk..bukan macam itu Bn Menang Pemimpin Kenyang.tambah Yb Mahfuz.

*ini sekarang program subur,yang dilancarkan disgbesar..tender pemasang kenopi(arabian canopy)
.tender dibuka 27hb okt,tutup 2hb nov ,keputusan siapa berjaya mendapat tender pada 3hb Nov,tapi kenopi telah dipasang pada 31hb okt oleh kaum kerabat menteri Pertanian..apa ini tuan-puan...tender pulak bernilai rm428ribu untuk memasang khemah sebanyak 77 buah selama 3 hari...majlis pelancaran SUBUR(beras percuma)...
yang buat duit kaumkerabat mereka rakyat dipermain-mainkan dengan nama-nama tender terbuka dan sebagainya,,,...macam ini nak sokong UMNO BN...tinggalkan UMNO BN ..kerana tiada satu pun benda sejak akhir-akhirini yang mereka buat untuk kepentingan rakyat,


dijamu buah-buah oleh tuan rumah Durian d24..kena seulas..kenyang..

parlimenbukitgantang

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails