BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Monday, February 8, 2010

tempahan Rotan.....bila nak siap..

26 ditahan minum arak dan khalwat dalam Ops Taubat di Kuantan


yang si kartika pun belum selesai...hak ini baru ..nak letak dimana...rotan yang diorder bila nak siap dah ditenderke...?...rakyat nak takut apa..kalau kena hukum sebat..adalah pimpinan umno yang jahil pertahan mereka.....cilaka betul pimpinan yg pertahan kezaliman....mampus umno ..bahagia lah rakyat..

KUANTAN: Seramai 26 pengunjung pusat hiburan termasuk dua wanita ditahan Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) dalam Ops Taubat, awal pagi tadi.

"Ketika serbuan dibuat, rata-rata mereka sedang khayal dan rancak menari diiringi muzik keras sambil berpelukan bersama pasangan masing-masing dengan botol arak di tangan, perbuatan mereka ini memang keterlaluan dan melampau," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.


Ahmad Raffli berkata, ada di antara pengunjung terbabit memberi alasan tidak meminum arak, namun gagal membuktikannya selepas diperiksa alat pengesan alkohol.


Kesemua yang ditahan bagi kesalahan meminum arak akan didakwa di Mahkamah Syariah mengikut Seksyen 136, Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 (Pindaan 1987) yang membawa hukuman denda maksimum RM5,000 atau tiga tahun penjara dan enam sebatan atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.


Bagi kesalahan berkhalwat, katanya mereka didakwa mengikut Seksyen 145 (1) dan (2) Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 (Pindaan 1987) dan sabit kesalahan, boleh didenda sehingga RM1,000 atau penjara enam bulan atau kedua-duanya sekali.-Bernama

1 comment:

Ayid said...

Salam ya akhi. Mereka takut lakukan nanti anggap melaksanakan hukum hudud. Kita mampu lalsanakan jika diberi mandat untuk memerintah. Tadbir

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails