BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, February 4, 2010

KISAH SILANUN..sekali buka mulut lebih banyak kebodohhannya..


Zambry tukang gigi..bidas ADUN PR


IPOH – Menteri Besar, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir tukang gigi berlesen membidas dan menyelar kritikan serta dakwaan tidak berasas yang dilontarkan terhadap beliau oleh Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dari Pakatan Rakyat (PR).

Menurutnya, beliau hanya mencadangkan sedikit sahaja kepada ADUN pembangkang itu, namun mereka tidak mampu bertahan, sedangkan terlalu banyak tohmahan kepadanya, tetapi masih mampu bersabar.

“Mereka kata mereka tidak bodoh, bermakna selama ini benarlah perjuangan mereka hanya untuk diri sendiri dan mereka mengatakan kepada rakyat parti mereka lebih penting berbanding diri mereka.ha ha ha ha

“Jadi kalau benar berjuang untuk parti, letaklah jawatan. Kalau betul, biarlah sesiapa yang bertanding atas nama simbol. Inilah mereka, kata saya tak masuk akal, dangkal, bodoh dan sebagainya, tetapi yang bercakap soal pembubaran ini bukan saya,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco di Bilik Mesyuarat, Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini, semalam.oioioi mamat ..pe yg merapu ini....simbole kepala babk hang...

Hadir sama, Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan Usahawan, ICT, Pelancongan dan Hal Ehwal Wanita Datuk Hamidah Othman; Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Kerajaan Tempatan, Hal Ehwal Pengguna, Alam Sekitar, Pengangkutan Awam dan Hal Ehwal Bukan Islam, Datuk Dr Mah Hang Soon dan Pengerusi Jawatankuasa Kesenian, Kebudayaan, Belia dan Sukan, Zainol Fadzi Paharuddin.pidah ikut sama..tukang gigi...urat tegang dek tersilap cabut gigi oleh tukang nya

Semalam, Sinar Harian melaporkan mengenai ADUN-ADUN PR yang menyifatkan cabaran Dr Zambry mahukan mereka meletak jawatan sebagai simbol kecetekan fikiran kerana beliau mencabar mereka mengosongkan kerusi DUN bagi membuktikan sokongan rakyat memihak kepada mereka.

Dr Zambry berkata, PR yang mengatakan beliau dangkal sebenarnya mereka yang paling dangkal dalam memahami demokrasi.

“Kalau mereka faham demokrasi, selepas sahaja berlaku pilihan raya, siapa yang majoriti dia yang perintah. Paling mudah iaitu 31 melebihi 28, maka 31 itulah yang membentuk kerajaan.oooiii masa bila hang dapat 31..selepas hang ugut pujuk rayu sikatakis....kalau mmg BN dapat 31 kira ok gak..

“Walaupun dia kata ini adalah rampasan segala macam perkara, dan mereka pun harus ingat, kalau nak kembali semula, nak bercakap soal pemilihan. Mereka harus ingat, waktu zaman mereka, mereka menang, mereka hanyalah adalah parti yang kecil. Yang menang atas nama parti masing-masing ialah Pas enam kerusi, diikuti PKR tujuh dan DAP 18 kerusi,” katanya.sioool betul situkang karut...satu dunia tahu mana hang jumpa dan caranya bawa 3 ekor katakis..

Kata beliau, mengapa sekarang baru hendak membangkitkan mengenai bubar DUN, sedangkan pada masa PR menang dengan tipis dahulu enggan melaksanakannya.

“Saya tidak perlu mengulang lagi peristiwa ini, tetapi mereka hendakkan supaya saya bermain di gelanggang mereka. Saya tidak akan bermain di gelanggang mereka, cuma hari ini saya menjawab oleh kerana nampaknya diberikan liputan di akhbar,” katanya.

Dr Zambry berkata, di sebalik tuduhan yang dilemparkan PR, pembangkang itu berterusan membohongi rakyat apabila berkata, pelabur semakin lari, negeri tidak maju dan pelabur takut untuk melabur di negeri ini.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails