BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, July 13, 2011

Bukan niat nak Tumbangkan..

cuma Niat tuntut keadilan dan Bersih dalam sistem PilihanRaya..soal Tumbang dah tentu UMNOBN dengan sendiri akan rebah bila keadilan dan Bersih dipraktikan dalam sistem PilihanRaya..kerana selama ini semua sedia maklum kecuali yang berotak ulat..PilihanRaya di1Malaysia memang penuh dengan Kotor dan busuk atas arahan UMNOBN..
ADA JALAN PRAYA,ADA SUNGAI PRAYA,ADA JAMBATAN PRAYA,ADA BANTUAN PRAYA
ADA MACAM MACAM LAGI DIMUSIM PILIHANRAYA..RAKYAT MANA YANG TAK TAHU SEMUA INI..?ADAAAAAAAA RAKYAT YANG OTAK PENUH DENGAN ULAT....
Ambiga: BERSIH 2.0 tiada niat tumbangkan BN
Pengerusi BERSIH 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan berkata tidak pernah terlintas ataupun niat gabungan itu bagi menumbangkan kerajaan BN.

NONESebaliknya, kata Ambiga, BERSIH hanya mahu bekerjasama dengan kerajaan untuk memperbaiki sistem pilihan raya di negara ini.

"Bagi saya, tidak pernah menjadi niat kami sehingga sekarang untuk menumbangkan kerajaan ini. Kami hanya mahu bekerjasama perbaiki sistem pilihan raya,” katanya.

Beliau juga ditanya jika terdapat persama di antara perhimpunan Sabtu lalu dengan demonstrasi di negara-negara Asia Barat seperti Mesir, Tunisia dan Syria.

"Tiada persamaan, bagi saya. Situasi kita amat berbeza. Di sini, kami cuma menuntut pilihan raya yang bersih dan adil. Tetapi tindakan kerajaan yang keterlaluan menimbulkan momentum. Kita masih negara yang cintakan keamanan. Kami tetap mahu kerajaan berlaku adil,” katanya.

NONEAmbiga juga menafikan gabungan itu adalah dalang di sebalik kempen di internet yang mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan. Hanya selepas 48 jam dilancarkan laman Facebook - 100,000 rakyat tuntut Najib Razak berundur, lebih 110,192 menyokongnya dengan menekan butang like (suka).

"Kami tidak kena mengena dengannya. Tidak pernah menjadi niat BERSIH bagi meminta perdana menteri berundur. Seperti saya kata, saya mahu kerjasama dengan perdana menteri dan kerajaannya untuk sistem pilihan raya yang lebih baik,” kata Ambiga.

NONEBeliau juga mengulangi keberkecualian dan kebebasan gabungan BERSIH 2.0 yang dituduh menjadi alat pembangkang khususnya Pakatan Rakyat.

"Bagaimana boleh awak kata perjuangan untuk pilihan raya bersih dan adil hanya untuk pembangkang? Ia adalah untuk semua. Pakatan... memang sokong BERSIH. Apa salah dengan itu? Ahli Pakatan adalah juga rakyat negara ini. Tidakkah mereka berhak menyokong pergerakan yang menuntut pilihan raya yang adil dan bebas?”

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails