BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Saturday, October 2, 2010

Kutbah Masjid Simpang...1hb okt.

Hebat dan penuh dgn Ilmu..kutbah yang disampaikan oleh Imam yang bertugas pada jumaat lepas dimasjid simpang.
Mengantuk dan lelap hilang mendengar khutbah yang disampaikan Imam,menyentuh soal cara kepimpinan yang sepatutnya diadakan dimsia ini..
selesai solat jumaat.rata-rata sahabat yg ditemui ..melahirkan cukup puas hati dan amat baik sekali khutbah semacam ini diulang lagi bukan sekali,kalau boleh sebulan sekali.
ada seorang sahabat maklumkan,bahawa adanya YB Rosli(adun Trong) bersama dalam masjid itu,hanya mampu menundukkan kepala kerana hanpir keseluruhan isi Khutbah menimpa keatas kepala dia dan gerombolan.
hari INi Sabtu: saya keKg Jelapang ziarah sahabat yang kehilangan Isteri subuh tadi..dimaklumkan darah beku disaluran Jantung..(inalillahi-wa-inalillahi-rojiun).akan disembahyang selepas Zohor dimasjid simpang dan seterusnya dikebumikan ditapak perkuburan disitu.
saya juga dimaklumkan soal ..solat Jumaat semalam..selepas solat ..Imam muda yang menyampaikan khutbah itu ditarik masuk kedalam bilik dan dimarahi oleh bendahari cikguPencen Arrifin..kerana khutbah yang dibacakan beliau..hinggakan ditumbuknya meja dan memarahi siImam itu..diantara yang diluahkan oleh sicikguUMno Pencen itu ..takkan sampai 53 tahun takde kebaikkan langsung dari k`jaan BN..dijawab oleh Imam :saya membaca ayat-ayat Allah dan huraikkan itu saja..kalau dah kena batang hidung sendiri ..berubah atau berundur itu sahaja..
cikgu UMNO Pencen:hang buat atau hang ubah ikut sedap hati hang..
Imam: kalau ada yang saya sampaikan tidak betul sila buat lapuran dan sila ambil tindakan keatas saya.
:cikguUMNO pencen:saya tidak mahu dengar lagi khutbah-khutbah macam ini lagi.
Imam:susah kalau saya becakap dan menerangkan kepad 4 orang jahil dari saya berdebat dgn 100 orang yang beragama.
hi hi hi
ini cara pemikiran UMNO lagi Banggang..cikguPencen..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails