BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Tuesday, October 26, 2010

Rupa sebenar..orang yang bercakap...?


ha ha ha ha h...ini rupanya orang yang bercakap seperti dibawah...tak ke pening namanya..mabuk todi..

Setiap Muslim Punyai Peranan Dalam Mengukuhkan Semangat Ummah, Kata Rosmah

PUTRAJAYA, 25 Okt (Bernama) -- Setiap kaum Muslim mempunyai peranan yang perlu dimainkan dalam usaha membangunkan syiar Islam dan mengukuhkan semangat ummah, kata isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Beliau berkata pengukuhan ummah dalam Islam tidak dibina berasaskan kepada kaum, kerakyatan, kedaerahan, penaklukkan, kerabat atau kepentingan istimewa, sebaliknya ia merentasi sempadan politik dan nasional.

"Asas ummah dalam Islam adalah prinsip yang membawa kepada pengabdian sepenuhnya kepada perintah Allah, mematuhi segala perintahnya, dan komitmen penuh terhadap perjuangannya," katanya pada majlis penyampaian hadiah kepada peserta majlis "Tilawah Al-Quran Saudara Muslim" di Seri Perdana, di sini malam Isnin.

Turut hadir ialah Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah dan Pengerusi jawatankuasa penganjur majlis Datuk Raja Rezza Shah.

Rosmah dan suaminya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak merupakan penaung bersama majlis.

Rosmah berkata majlis tilawah itu merupakan platform terbaik bagi saudara baru untuk berhimpun dan saling bertukar pandangan berhubung Islam selain memupuk persefahaman lebih baik berhubung nilai-nilai agama dan Islam.

Pada majlis itu Rosmah menyampaikan hadiah kepada para pemenang daripada Kategori Terbuka bagi Qari dan Qariah, Millenium (bagi mereka yang memeluk Islam sejak 2006), Khas (golongan kurang upaya), Azan Putera (kanak-kanak di bawah 12 tahun) dan Azan Remaja (kanak-kanak berusia 12 hingga 18 tahun).

Seramai 98 peserta mengambil bahagian dalam acara itu yang diadakan buat kali keempat.

Majlis itu turut menyaksikan dua saudara baru yang banyak menyumbang kepada penyebaran dakwah Islamiah menerima anugerah Tokoh Saudara Muslim, dari kategori Muslimin dan Muslimah, dan masing-masing menerima hadiah utama berupa wang tunai RM10,000.

Mereka ialah Shah Kirit Govindji Abdullah, 44, (Muslimin) pegawai dakwah di Yayasan Informasi Islam dan Perkhidmatan, dan Noorshin Ng Abdullah, 58, Naib Presiden Darul Fitrah (Muslimah).

-- BERNAMA

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails