BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Tuesday, August 10, 2010

Berita PENGAMPU DAN Berita SEBENAR...

DARI SURATKHABAR RANGKAIAN TANDAS...OOOOH..SAMPAIKAN TPM MINAT SANGAT NAK ULAS..TAKKAN BODOH PIANG SAMPAI CAMTU SITPM KITA..TAK FAHAM ISU SEBENARNYA...CUBA CEK TUL TUL..MESTI SIPENGANJUR TALI BARUT UMNOBN..

BACA BERITA ..KAT BAWAH KENA K`JAAN NEGERI HALANG PENIAGA UNTUK MENIAGA...DUIT DISAPU..BAYAR KAT K`JAAN NEGERI TAK MAU..INI MESTI KERJA-KERJA UMNOBN.

Tetap berniaga walaupun dihalang

kosmo.com.my



SEBAHAGIAN daripada peniaga berhimpun secara aman di Bazar Ramadan Komtar di George Town semalam.


GEORGE TOWN – Walaupun bakal berdepan risiko dihalang penguat kuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), peniaga bazar Ramadan di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) tetap akan berniaga di situ esok.

Alasan mereka ialah modal telah dikeluarkan dan sewa tapak juga telah dijelaskan kepada Dewan Perniagaan Komtar (KMA) selaku penganjur. Malah sehingga semalam tiada penjelasan bertulis menghalang mereka berniaga di situ.

Tanpa mengendahkan pegawai keselamatan, para peniaga membawa masuk barangan jualan ke gerai masing-masing tanpa mengendahkan arahan larangan berniaga yang dikeluarkan pihak pengurusan kompleks itu, Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) Jumaat lalu.

“Sewa gerai sebanyak RM1,800 telah dijelaskan kepada KMA untuk tempoh sebulan selepas permohonan diluluskan,” ujar peniaga kain, Saira Banu Abdul Latiff, 48.

Katanya, sikap berdiam diri PDC serta Ahli Dewan Undangan Negeri Komtar, Ng Wei Aik menyebabkan para peniaga keliru.

“Kalau tidak dibenarkan berniaga, adakah kerajaan negeri akan tanggung semua kerugian kami?” soalnya.

Dalam pada itu, kira-kira 200 orang terdiri daripada peniaga berhimpun secara aman hampir sejam di pekarangan ruang niaga di situ.

Penganjur tidak bayar sewa punca masalah di Komtar
Harakahdaily

PULAU PINANG, 9 Ogos: Para peniaga bazaar Ramadhan di Komtar tidak boleh berniaga tahun ini ekoran dari tindakan penganjur bazar itu tidak membayar sewa kepada Lembaga Pembangunan Pulau Pinang (PDC) walaupun telah mengutip yurannya dari peniaga.

Demikian dijelaskan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam laman komuniti Twitternya.

"Mengapa penganjur tak bayar PDC wang sewa yang dkutip daripada 27 peniaga Melayu? Bazar Ramadan tunggu bayar sewa.Tahun depan deal terus dengan peniaga," tulis beliau dalam twiiternya.

Sementara itu, beliau juga berkata, satu surat kelulusan telah dikeluarkan kepada penganjur iaitu Persatuan Peniaga Komtar melalui naib pengerusinya yang bernama Ghani.

Utusan Malaysia, media Umno, hari ini menyiarkan di muka depannya laporan kononnya kerajaan negeri Pulau Pinang menyekat peniaga Melayu membuka bazar Ramadhan di Komtar.

Laporan bertajuk "Melayu terus ditindas" itu jelas cuba memainkan isu perkauman terhadap kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng itu.

Ekoran itu, Guan Eng menyifatkan ia satu lagi siri mempermainkan isu perkauman terhadap kerajaan negeri Pulau Pinang.

Sebelum ini, akhbar yang sama memainkan isu seorang peniaga Melayu yang mempertahankan kedainya yang dibina di atas pokok dari dirobohkan oleh pihak berkuasa tempatan.

Guan Eng menjelaskan, tidak ada isu ia kedai Melayu atau tidak. Isunya adalah keselamatan kerana ia dibina di atas pokok, kata beliau.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails