BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Saturday, September 4, 2010

ISLAM BALACI UMNOOOOOOO..?MAMPUI

Tindakan tegas jika nazir, pengerusi masjid langgar arahan Mais

SHAH ALAM – Tindakan akan diambil di bawah Seksyen 12 (A) terhadap nazir dan pengerusi surau dan masjid di Selangor yang menganjurkan majlis di ruang solat atau kawasan yang tidak boleh dimasuki orang bukan Islam.

Setiausaha Majlis Agama Islam Selangor (Mais), Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, amaran itu akan diedarkan minggu hadapan kepada pihak pengurusan surau dan masjid seluruh Selangor.

“Surat berkenaan ditandatangani oleh tiga individu berkepentingan seperti Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Pengerusi Mais dan Mufti Selangor.

“Orang bukan Islam dibenarkan memasuki kawasan masjid, tetapi jangan berada di ruang sembahyang rumah ibadat berkenaan,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, seksyen itu diwujudkan supaya jawatankuasa dan orang bukan Islam patuh di atas titah yang diperkenankan oleh Tuanku Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails