BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Saturday, September 18, 2010

Kerja-kerja Bodoh..TALI BARUT UMNOBN..

KALAU YA PUN CARI LE TEMPAT DAN MASA YANG LEBIH SESUAI..ini apakah jadahnya..pegi ziarah rumah orang mati..LEPAS ITU BAKAR KAIN RENTANG....kan dah saya berulang-ulang kali dah kata..selagi ada connetion dgn UMNOBN..mmg akan tunjukkan sikap dan tindakan bodoh lagi bahlollllllllllllll.

Kes Sosilawati: Pekida berkabung, bakar kain rentang
Kira-kira 120 anggota Pertubuhan Kebajikan & Dakwah Islamiah SeMalaysia (Pekida) hadir ke rumah Noorhisham Mohamad yang mati dibunuh bersama Datuk Sosilawati Lawiya pada 30 Ogos lalu bagi menyertai bacaan Yaasin dan tahlil kepada arwah.

Majlis itu diadakan di rumah Noorhisham di Taman Seraya, Ampang pada jam 12.00 tengah hari diketuai oleh Pengerusi hal ehwal khas Pekida Shahril Abdul Aziz.

Noorhisham - seorang pegawai bank, Sosilawati, pemandu jutawan kosmetik itu Kamaruddin Shansuddin dan peguam peribadinya Ahmad Kamil Abdul Karim, dipercayai dipukul sampai mati dan dibakar di Ladang Gadong dan abunya dibuang di Sungai Panchau, Banting, Selangor.

Sementara itu, dalam sidang media selepas itu, Shahril menyalahkan majlis peguam yang didakwanya "gagal membersihkan peguam-peguam yang bermasalah".

"Sepatutnya Majlis Peguam mengambil langkah-langkah yang lebih tepat dengan mengasingkan peguam-peguam bermasalah dengan membuat penyataan terbuka di dalam media ataupun memperkenalkan kad kuasa yang mesti diperbaharui setiap tahun sebelum peguam-peguam mahu menjalankan perniagaan mereka," katanya.

Justeru, Shahril mencadangkan satu suruhanjaya diraja ditubuhkan segera bagi menyiasat majlis berkenaan.

Sebelum ini, dilaporkan seorang peguam merupakan suspek utama kes pembunuhan kejam itu.

Turut hadir dalam majlis itu Pengerusi Pekida Wilayah Persekutuan Roslan Dahaman dan Timbalan Presiden Majlis Permuafakatan Ummah (PERWARIS) Rahimuddin Md Harun.

Sejurus selepas tamat sidang media itu, kelihatan beberapa orang yang hadir membakar kain rentang bertulis "Presiden majlis peguam mesti letak jawatan" tanda tidak puas hati mereka.

2 comments:

Abang aji said...

bukan bahalol tapi cuma nak beri mandat kat bangsa melayu,se sesuailah dengan masa tu hari raya pulak ziarah menziarahi dah tu tunjuklah perasaan sikit untuk bangsa kita,salah ke?macam kugen dan teo ben hock puak2 mereka ada kerja sama berarak tunjuk protes,itulah namanya cintakan bangsa,taklah macam hang tu asyik tulis yang kotor2 punya bahasa,kau orang tak tak ingat mati ke? atau memang seronok tulis bahasa macam ni atau ada orang lain surun yang hang ni lwembu cucuk hidung?

bijan said...

itu le..haji...dalam islam namakan satu ayat atau hadis yg sebut Pasal Bangsa..sian no Hj Pulus...kalau sayang bangsa..naik HJ kat PP kat kg seronok aje..kalau berjuang kerana bangsa mmg tetap salah..berjuang kerana KEADILAN..salah tetap salah walau pun dia melibatkan anak kita sendiri..ITU ISLAM YG SEBENAR..Pandai kau HJ kata kat orang sedangkan mengaku baik dan menuduh orang lain LEMBU CUCUK HIDUNG..mmg sah kau ini HJ Pulus..dicucuk UMNO.ha ha ha sori to say the truth..sebab orang macam kau payah sangat nak nampak kebenaran walau pun didepan Mata..saya tak pernah diajar membela Bangsa..kerana ia tidak membawa kita kemana-mana..ziarah mmmg baik..tapi demo semata-mata nak cari publisiti..sedangkan majlis Peguam telah pun memberikan komen mereka dan tidak lagi menjadi tanggung jawab mereka..tapi siumno benggong ..dgn harapan publisiti buat demo depan rumah orang mati..bengging ke apa itu HJ Pulus..masih lagi tak nampak..mmg takkan nampak kebenaraan walaupun kau ini hj sebab hj kau dgn semngat kebangsaan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails