BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Monday, September 27, 2010






Ust Misbha n Ust Chan ming kai..hi hi ust Pulak..YB Chan Ming kai..ingat umno saja tersasul saya pun turut tersasul dgn gelagat YB Chan..bravoo.


Ydp Pas Kaw..ust nordin bersama..Pimpinan..Pakatan Rakyat.

BERITA WA CEDOK DARI BLOG UST MISBHA SELAKU PENGARAH PROGRAM.
Gambar wa punya..

Kehadiran orang ramai dalam Majlis Jamuan Eidul Fitri Pakatan Rakyat sangat di luar jangkaan, makanan hampir sahaja tidak mencukupi, namun semua yang hadir merasa puas kerana matlamat kehadiran mereka bukan untuk makan semata-mata tetapi bertemu wajah dengan pimpinan serta mendengar ucapan dan amanat pimpinan.

Orang ramai mula membanjiri perkarangan Pejabat PAS di Medan Istana seawal jam 7.00 ptg terutama orang-orang bukan Islam, manakala umat Islam menunaikan solat Maghrib terlebih dahulu di masjid yang berhampiran atau di rumah masing-masing. Pukul 8.00 malam sebaik saya sampai, semua parking telah penuh.

Kehadiran orang ramai begitu mengejutkan, penganjur menjangkakan sekitar 3000 lebih sahaja, ini disebabkan pada hari Ahad sejak pagi lagi sehinggalah ke petang beberapa kawasan, ngo dan orang perseorangan mengadakan hari terbuka masing-masing. Malam itu sahaja, dua tiga Ngo mengadakan hari terbuka di kawasan Ipoh, tetapi Alhamdulillah, orang ramai masih mahu juga hadir walaupun juadah yang disajikan lebih kurang sama sahaja sebagaimana di tempat-tempat lain. Yang menariknya kehadiran orang bukan Islam dari masyarakat Cina dan India hampir sama ramai dengan masyarakat Melayu, dan mereka menunggu sehingga majlis bersurai kira-kira jam 10.30 malam untuk mendengar ucapan-ucapan pemimpin yang meraka sayangi.

Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang hadir meraikan para tetamu malam tadi ialah YB Dato' Seri Hj Nizar, Ustaz Abu Bakar Husein, YB Dato' Ngeh Kho Ham, YB Zainuddin Yusuf, YB Dr. Lee Boon Chye, YB Khalil Idham Lim, YB Nga Khor Ming, YB Dr. Mujahid Yusuf, YB Chan Ming Kai dan ramai lagi. Kebanyakankan adun Pakatan Rakyat hadir malam tadi. Sdr. Mustapa Kamil Ayob,Pengerusi PKR Negeri hadir di penghujung program kerana menghadapi masalah kesesakan jalan raya di Kuala Kumpur.

YB Chang Ming Kai memakai pakaian Baju Melayu lengkap bersamping dan bersongkok, begitu juga YB Dr. Lee Boon Chye dan sdr Kris dari DAP. Hampir sahaja ramai yang tidak mengenali mereka. Meraka kelihatan segak dan cukup bergaya dengan pakaian Melayu. Sehingga YB Ngeh tersasul dalam ucapannya dengan menyebut memakai baju Melayu dan "lampin", orang ramai bergelak sakan mendengar ketersasulannya itu, namun Ngeh bijak orangnya lantas terus menjawab " saya sengaja menyebut begitu, sebab nak tahu saudara-saudara ambil perhatian atau tidak terhadap ucapan saya".

Program dimulakan dengan ucapan aluan saya selaku pengarah program, diikuti dengan ucapan-ucapan silih berganti oleh Ustaz Abu Bakar Husein, Dato' Ngeh, Dr. Lee Boon Chye, Nga Khor Ming, Chan Ming Kai dan Dato' Seri Hj Nizar. Orang ramai turut dihiburkan melalui persembahan nasyid oleh Q Har.

Majlis malam tadi juga turut meraikan 100 orang golongan fakir miskin di sekitar bandararaya Ipoh. Mereka menerima sumbangan dari PAS Perak.

Saya sifatkan program jamuan malam tadi dari sudut persiapan dan penganjurannya sederhana namun sambutannya sangat meriah. Bajet yang dikeluarkan cukup sederhana, tidak sampaipun puluhan ribu. Tidak berlaku pembaziran. Semua petugas menjalankan kerja secara sukarela dan ikhlas. Ramai petugas yang tidak sempat makan kerana mengutamakan para tetamu. Syabas dan tahniah petugas sekelian.

Selesai sahaja majlis, malam itu juga khemah dibuka, kerja-kerja pembersihan terus dijalankan dan pagi tadi perkarangan Medan Istana kembali seperti biasa seolah-olah tidak ada program besar malam tadi.

Saya selaku pengarah program mengucapkan ribuan terima kaseh kepada pihak keselamatan, DBI, semua pimpinan Pakatan Rakyat negeri & kawasan, urusetia, PAS zon bandarraya, para penyedia makanan, petugas Unit Amal dan UKP dan semua yang terlibat bagi menjayakan acara tahunan ini.

Insya Allah tahun depan akan lebih meriah lagi.

Pimpian Pakatan Rakyat..

Yb Nizar..bersalaman dgn tetamu

hampir clear.....cuci bersih..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails