BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, March 17, 2011

Kecekapaan Polis Terbukti Hebat dengan Penyelesaian."SARUNG KOTE"

khik khik khik..KES sarung kote..pOLIS TERBUKTI HEBAT..SELESAI DENGAN CEPAT DAN CEKAP SEKALUNG TAHNIAH..APA CERITA DENGAN LAMBAKAN LAPORAN PAKATAN RAKYAT..MENGENAI RASUAH DAN MACAM-MACAM KES YG MELIBATKAN PIMPINAN UMNOBN..?Bila boleh selesai..?
Enam ditahan berhubung kes curi kondom RM850,000
Polis percaya telah menyelesaikan kes kehilangan kondom bernilai RM850,000 yang dilaporkan hilang pada 25 Januari lalu berikutan tertangkapnya enam lelaki dan penemuan semula barangan tersebut.

Ketua Polis Perak, Datuk Shukri Dahalan berkata enam lelaki yang ditahan itu berusia 23 hingga 46 tahun yang bekerja sebagai pemandu lori, buruh am dan kerja sambilan.

Mereka ditahan pada 15 Februari lalu di Ipoh, Bidor, Batu Gajah serta di Puchong dan Klang, Selangor.

"Hasil daripada pemeriksaan polis kemudiannya menemui 258 kotak berisi kondom di sebuah rumah di Puchong dan sebuah gudang di Klang, Selangor yang dipercayai digunakan untuk menyimpan barangan tersebut sementara menunggu pembeli," kata Shukri pada sidang akhbar di sini hari ini.

Tiga daripada lelaki berkenaan pernah ditahan sebelum ini atas kesalahan lampau.

Beliau berkata empat daripada mereka telah dibebaskan dengan ikat jamin polis manakala dua lagi masih direman sehingga Sabtu ini.

Kes tersebut disiasat dibawah Seksyen 407 Kanun Keseksan yang boleh membawa kepada hukuman penjara satu tahun hingga 10 tahun dengan sebatan dan denda, katanya.

Beliau berkata dengan tangkapan serta penemuan barangan tersebut, polis percaya kes tersebut telah selesai.

Shukri berkata kehilangan kondom itu telah dilaporkan oleh pengurus kilang Sagami Manufacturers Sdn Bhd di Estet Perindustrian Bembam, Batu Gajah, Perak pada 26 Januari lalu apabila pihak berkenaan di Jepun menyedari kontena yang berisi kondom yang sepatutnya sampai di sana telah kosong.

Kondom tersebut sepatutnya dihantar melalui Pelabuhan Klang.

Dalam perkembangan lain Shukri berkata lima lelaki berusia 28 hingga 56 tahun ditahan Jumaat lepas kerana terbabit dalam penipuan dengan
menyamar sebagai pegawai Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Ipoh untuk menawarkan sebidang tanah kepada seorang peniaga.

Beliau berkata mereka yang ditangkap merupakan Pembantu Am PTG, Ipoh, dua bekas kakitangan PTG, seorang pesara Pejabat Setiausaha Kerajaan (SUK) Perak dan seorang broker.

"Kes ini terbongkar apabila seorang peniaga besi buruk dari Tapah telah dihampiri oleh lima lelaki berkenaan dengan menawarkan mangsa sebidang tanah seluas 24 ekar di Bidor pada 1 Mac lepas.

"Mangsa yang tertarik dengan tawaran itu telah menyerahkan wang tunai RM24,000 kepada mereka untuk bayaran pendahuluan dan proses permohonan.

"Bagaimanapun apabila membuat semakan di PTG Ipoh, mangsa mendapati permohanan tanah tersebut tidak wujud dan palsu," katanya.

Polis turut merampas beberapa barangan palsu antaranya sembilan keping cop PTG Ipoh, 45 keping kepala surat PTG Ipoh, 20 helai dokumen PTG, 13 helai resit rasmi bayaran premium tanah, empat keping salinan pelan tanah dan sebuah komputer riba dan pencetak yang digunakan untuk menghasilkan dokumen palsu tersebut.

"Mereka akan memalsukan surat kelulusan permohonan tanah dengan menggunakan kepala surat PTG Ipoh serta meniru tandatangan pegawai yang berkuasa meluluskan," kata Shukri.

Kesemua suspek ditahan reman seminggu untuk siasatan lanjut dan disiasat di bawaah Seksyen 420 Kanun Keseksaan (Penipuan) yang boleh dikenakan hukaman penjara satu tahun hingga 10 tahun dengan sebatan dan denda.

2 comments:

CarlazmanKL said...

Blog sdara berimej kan Islam tp bahasa sdara amat memalukan,Inikah teladan yg kita mahu org BN & non Muslim contohi....inikah yg diajar oleh ustaz2 kita.Sya amat malu dgn ketelanjuran sdara.Sbaiknya sdara delete balik berita ini...

bijan said...

emmmm..bahasa saya memalukan...?negara sedang dimalukan dengan berbagai isu yang pranormal..tak nampak...!malu bila ditibai kembali dengan perkataan yang kurang enak..tetapi hakikatnya bagaimana..?lihat disekeliling anda secara jujur...Negara dikhtiraf negara Islam oleh UMNOBN..tetapi gini jadinya...?taknampak...
walau apa pun tq utk nasihat saudara.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails