BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, March 3, 2011

apa guna nak dikesalkan..?kalau tidak dapat laksanakan tugas dengan ADIL...

MRB Research Station, Bintulu, Sarawak

gambar hiasan
Empat curi getah beku dibelasah

PEKAN: Malang bagi empat sahabat yang cuba mengambil kesempatan kenaikan harga getah sekarang apabila mereka dibelasah penduduk kampung hingga lembik ketika mencuri getah beku bernilai kira-kira RM200 di Paloh Hinai dan Bukit Kenau, Pulau Manis, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, empat suspek berusia 20-an berpecah kepada dua kumpulan mencuri getah beku di dua kawasan berkenaan.


Penduduk kampung yang berjaga malam dan membuat rondaan berikutan banyak kejadian getah beku dicuri sebelum ini, terserempak dengan kelibat dua lelaki mencurigakan kerana berjalan sambil memikul guni.

Penduduk mengejar selepas arahan meminta berhenti tidak diendahkan dua lelaki itu dan mereka ditahan selepas dikepung penduduk.


Mereka mendapati dua guni yang dibawa dua lelaki berkenaan mengandungi getah beku dan agak dikesalkan kerana penduduk mengambil tindakan sendiri membelasah suspek sehingga lembik sebelum diserahkan kepada anggota polis di Balai Polis Paloh Hinai.


Suspek dibawa ke Hospital Pekan (HP) rawatan sebelum dibenarkan keluar dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pekan untuk soal siasat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails