BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, December 22, 2010

ah ah ..berapa banyak Poket nak Penuh..Berapa Banyak Kantung nak tiris...?

amanah di Tangan UMNO...?ha ha ha ha ....macam kaki Stim dapat Pekhun..ha ha ha ..sakan demo buat kija..(1dunia Tahu apa akan jadi)

Wang ehsan banjir mula diagih di Kedah
Sumbangan wang ehsan RM500 kepada setiap keluarga terbabit dengan bencana banjir di Kedah sudah mula diagihkan secara berperingkat, bermula dengan mangsa yang berpindah ke pusat pemindahan.

Pengerusi Jawatankuasa Khas Banjir Negeri Kedah Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah berkata proses agihan wang berjumlah RM17.5 juta kepada hampir 35,000 keluarga di enam kawasan parlimen Alor Setar, Kubang Pasu, Pokok Sena, Pendang, Padang Terap dan Kuala Kedah dijangka selesai awal bulan depan.

Beliau berkata setiap mangsa banjir yang mendaftar dengan menggunakan borang khas pendaftaran, dan yang mendaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat di pusat-pusat pemindahan banjir, layak menerima sumbangan itu.

"Pengagihan dijalankan secara berperingkat dan dilakukan oleh Umno Bahagian berkenaan dan ia akan mengambil sedikit masa kerana melibatkan bilangan yang ramai," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan wang bantuan kepada 1,450 mangsa banjir dalam kawasan Parlimen Alor Setar, di Alor Setar semalam.

Semasa lawatan ke Kedah pada 9 Disember lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bantuan kerajaan pusat RM500 kepada setiap keluarga di Kedah dan Perlis yang terlibat dengan banjir besar awal November lalu.

Ahmad Bashah meminta mereka yang belum mendapat wang itu supaya bersabar dan jangan bersangka buruk apabila melihat orang lain sudah menerimanya terlebih dahulu.

"Semua yang berdaftar akan mendapat wang masing-masing, fasa pertama ini kita beri kepada yang berpindah dulu iaitu kira-kira 16,000 keluarga sementara fasa kedua akan diberikan kepada mereka yang tidak berpindah. Proses pemberian itu kita jangka paling lewat dapat diselesaikan awal bulan hadapan," kata beliau yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Kedah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails