BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, December 23, 2010

Menteri Binggai...bersama Speaker benggong..

APA CERITA SURAT BUKTI APCO BERBOHONG..?buat kenyataan leinkali biar berpada..biar sekurang-kurangnya dapat rakyat bawahan faham...simenteri kata Surat dari Apco bukti Anwar berbohong...kenapa tak minta kat anwar apa-apa surat atau bukti atas tuduhan Anwar...?kenapa kenapa..?

Surat bukti Anwar berbohong

KUALA LUMPUR 22 Dis. Surat oleh Apco Worldwide yang menafikan bahawa firma itu terlibat mencipta gagasan 1Malaysia dan One Israel membuktikan bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah berbohong di Dewan Rakyat dan kepada rakyat berhubung perkara itu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz berkata, surat itu juga menjadi asas kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen untuk mewujudkan kes prima facie terhadap Anwar dalam prosidingnya sebelum ini.

“Surat ini menafikan apa yang Anwar dan kawan-kawannya katakan di pasar malam (siri jelajah yang diadakan Anwar baru-baru ini) dengan menipu tentang apa yang kerajaan buat. Ini adalah bukti penting yang menunjukkan bahawa dia menipu. Jika dia tidak menipu saya tidak perlu kemukakan bukti ini,” katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.

Anwar pada Khamis lalu digantung selama enam bulan daripada menghadiri persidangan Dewan Rakyat setelah sebahagian besar ahli Parlimen menyokong syor Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen supaya beliau dikenakan tindakan itu kerana menuduh gagasan 1Malaysia mempunyai kaitan dengan Apco dan One Israel.

Dalam siri jelajah dilakukannya di beberapa kawasan selepas beliau digantung Dewan Rakyat, Anwar mendakwa akan terus mendedahkan bukti-bukti mengenai kerjasama kerajaan dengan Apco.

Mohamad Nazri berkata, surat bertarikh 19 Ogos 2010 itu yang ditandatangani oleh Ketua Eksekutif Apco Rantau Eropah, Timur Tengah dan Asia, Brad Staples menyebut bahawa firma itu dilantik pada Jun 2009 oleh kerajaan Malaysia bagi menyediakan khidmat komunikasi kepada kerajaan.

Katanya, surat itu juga menyebut bahawa Apco tidak pernah terlibat mencipta gagasan 1Malaysia atau mempunyai kaitan dengan One Israel seperti yang didakwa Anwar dalam Dewan Rakyat sebelum ini.

Mohamad Nazri kemudian turut mengemukakan satu akuan bersumpah yang diterimanya daripada seorang penasihat politik yang pernah bertugas dengan Perdana Menteri Israel, Ehud Barak dan terlibat mencipta One Israel iaitu Robert M.Shrum. Robert di dalam akuan bersumpah itu turut menafikan bahawa Apco terlibat atau mempunyai sebarang kaitan dengan One Israel.

Mohamad Nazri berkata, akuan bersumpah oleh Robert itu mengukuhkan lagi penafian oleh Apco sendiri berhubung apa yang didakwa Anwar.

Sehubungan itu, Mohamad Nazri mencabar Anwar supaya segera mengemukakan semua bukti-bukti yang dikatakan akan didedahkannya sebelum ini tentang Apco dan gagasan 1Malaysia serta One Israel.

“Saya minta dia pertikaikan surat dari Apco ini dan daripada Robert. Jangan pandai cakap di pasar malam, jual ubat dengan menipu rakyat dan seolah-olah hendak beritahu bahawa kerajaan yang menipu dalam perkara ini,” katanya.

Mohamad Nazri dalam pada itu turut menafikan dakwaan Anwar bahawa dirinya tidak diberi peluang membela diri sebelum Dewan Rakyat membuat keputusan menggantungnya daripada menghadiri persidangan.

“Sebelum kita lulus usul, dia sudah diberi kesempatan untuk berbahas membela diri tetapi dia pilih untuk serang kerajaan lagi,” katanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails