BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Friday, November 25, 2011

Dah terkorban..akhirnya mereka minta maaf..kira OK..

KERANA TAKDE CAMPURTANGAN UMNOBN..POLIS DAN TENTERA MOHON MAAF PADA RAKYAT KERANA ADA RAKYAT TERKORBAN...kisah ini diMesir..Tapi di1malaysia..selagi umno ada selagi itu Pihak keselamataan akur pada UMNOBN..! ada betulke..?

Pertempuran di Kaherah ditamatkan


























SEJUMLAH penunjuk perasaan berdiri di belakang kawat berduri di Dataran Tahrir, Kaherah semalam.


KAHERAH - Polis dan kumpulan penunjuk perasaan bersetuju untuk mengelakkan konfrontasi selepas kedua-dua belah pihak bertempur di jalanan sejak lima hari lalu dengan menyebabkan sekurang-kurangnya 40 orang terbunuh.

Dalam perkembagan yang sama, tentera Mesir yang memerintah Mesir buat sementara juga mengeluarkan kenyataan bagi memohon maaf ekoran kehilangan nyawa orang awam.

Pihak tentera berikrar akan membawa ke muka pengadilan mereka yang bertanggungjawab menyebabkan kematian penunjuk perasaan di Dataran Tahrir dan tempat-tempat lain di Mesir.

Sehingga semalam, askar-askar menggunakan palang besi dan pagar berduri untuk membina halangan yang memisahkan penunjuk perasaan dengan pihak polis di jalan-jalan keluar dari Dataran Tahrir ke Kementerian Dalam Negeri.

Kebanyakan pertempuran melibatkan penunjuk perasaan dan polis berlaku di jalan-jalan tersebut.

Keputusan untuk tidak berkonfrontasi itu berkuat kuasa sekitar pukul 6 pagi waktu Mesir.

Polis dan penunjuk perasaan bersetuju untuk berhenti bertempur selepas dinasihati oleh beberapa ulama tempatan.

Jalan-jalan raya di mana pertempuran berlaku hampir keseluruhannya dilitupi serpihan, debu, kasut dan topeng muka yang digunakan penunjuk perasaan untuk melindungi diri daripada gas pemedih mata polis.

Kekacauan di sekitar Dataran Tahrir yang bermula pada Sabtu lepas merupakan keganasan berterusan yang paling panjang sejak kebangkitan rakyat selama 18 hari yang menyebabkan Presiden Hosni Mubarak meletak jawatan pada 11 Februari lalu.

Junta tentera mengambil alih pemerintahan negara buat sementara waktu selepas Hosni meletakkan jawatan. - Agensi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails