BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, November 16, 2011

Ini baru betul...Bijak Pandai menguruskan hal ini ..?

ha ha ha kena pada tempatnya..bila bijak pandai yg buat kerja nanti bolehle UMNOBN Ikhtiraf.."SYABU HALAL" dan SYABU HARAM".macam Judi halal dan haram..hi hi 1malaysia Semua Boleh
Pensyarah ditahan proses syabu

kosmo.com.my

KUALA LUMPUR – Seorang bekas pensyarah warga Iran yang tidak habis menuntut di peringkat Ijazah Doktor Falsafah (PhD) rupa-rupanya memiliki rahsia besar apabila dia didapati menggunakan sebuah kondominium sebagai makmal untuk memproses syabu di negara ini.

Tembelang lelaki berusia 38 tahun tersebut terbongkar apabila dia dicekup sepasukan polis dari Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman bersama bahan mentah dan peralatan memproses syabu bernilai RM700,000 di sebuah kondominium di Jalan Putra di sini pada pukul 8.30 malam, 2 November lalu. Kondominium itu disewa pada harga RM2,000 sebulan.

Difahamkan, suspek memiliki ijazah sarjana dan pernah menjadi pensyarah di sebuah universiti di Teheran, Iran sebelum datang ke sini untuk menyambung PhD di sebuah universiti tempatan dalam bidang Pengajian Kerajaan dan Politik pada 2006.

Bagaimanapun, suspek tidak habis menuntut apabila dia yang sepatutnya menamatkan pengajiannya dalam tempoh lima tahun telah berhenti daripada menyambung PhD pada 2008.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik, Asisten Komisioner Kang Chez Chiang berkata, siasatan awal mendapati suspek begitu mahir memproses dadah tersebut apabila mampu menjadikannya daripada bentuk cecair kepada serbuk tanpa disedari penghuni lain.

Katanya, selain suspek dan 2.3 kilogram syabu, pihaknya turut merampas peralatan memproses bahan khayal itu seperti penapis, dulang dan botol plastik.

“Kita masih menyiasat sejak bila suspek yang masih bujang itu mula melibatkan diri. Ketika serbuan, hanya terdapat suspek seorang di dalam rumah,” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails