BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, November 30, 2011

Kenalan yang patah hati...

Petang semalam..selasa 29hb nov.
Sedang ku minum digerai, disapa seorang kenalan yg ku kenali,biasa menjadi Ahli Pas dicawangan aku,tetapi bekerjasama dgn PKR tempatan semasa PRU12.dan semakin Jauh dengan PAS sejak aktiv bersama dengan PKR.
kn:Yop lama tak jumpa buat apa sekarang.
ak:takde pe mungkin nak buat bisness kecil kecilan
kn: apa cerita sekarang,changkat Jering siapa tanding
ak:entahle mungkin PAS kut,sebab PKR mana ada .
kn:itu le aku memang sokong kalau PAS yg tanding,hang tau tak kalau le PKR letak calon habuk pun takde akhirnya akan bungkus,siapa nak buat kerja siapa nak undi dia.
ak:dah kut mungkin PAS,sebab PAS ada petugas ,ada markas,ada kemampuan menghadapi UMNO changkat Jering,kenapa PKR tamak sgt nak kan kerusi CJ sedangakan mereka tak berkampuan ,lagi pun dah ada penghianat dari PKR selepas PRU12 mana rakyat mau sokong dia lagi.
kn:itu le masaalahnya aku dalam mesyuarat lama dulu aku dah cakap dan bertegas berikan CJ pada pas sebab mereka memang mampu,tapi ada segelintir dari mereka mengeras mahukan CJ dan disebut mad nor manutty akan diletakkan,hang dengar le cakap cakap aku PKR kalau letak sapa pun akan bungkus,kecuali dia letak Anwar,sejak dari mesyuarat itu aku dipandang hina aku dianggap sebagai pembelot,akhirnya aku pun naik malas bersama mereka sekarang aku dah malas le g meeting atau campur dgn mereka ,aku aku seorang ,bini dan anak anak aku semua tak mau campur,aritu ada anak aku g tau abah g join PAS,aku jawab aku memang dah ahli pas lama dah tanya sirun,
kn:hang tau masa arahan bawa lari YB masa sibuk sibuk nak jatuh,akule driver dia bawa dia merata..hingga setiap kali phone berbunyi ditawarkan 1,2,3,4,5 juta,aku nasihatkan dia CAP jangan ingat pada Allah,ingat pada rakyat yg memberi UNDI pada CAP atas tiket PKR jangan nanti Rakyat sumpah CAP.tapi kan sebenarnya CAP itu ok yang dajjainya geng bersama dia mereka yg hasut dia utk terima,ish ish,aku kalau nak kaya kalau ingat dunia aje dah lama bersogonkol dgn dia tapi aku ingat akhirat.
kn lagi:selepas ini kalau PKR sini masih tak mau ubah dan masih dgn sikap lama mereka aku takkan sekali kali membantu mereka dalam mana mana PRU atau PRK..lantak kat mereka ,lebih baik aku bersama PAS dah pulak aku memang ahli PAS.
ak:dalam hati aje...(eloknya kau terus macam ini aje dah pulak ahli pasnya yuran tak pernah bayar..hi hi hi).
selepas itu aku pun keluar ada hal terus hulurkan tangan kat dia dan jumpa lagi dilain kali..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails