BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, November 17, 2011

Sekolah Agama VS Lembu Lembu berkeliaran..!

Bebaru ini..adalah kerajaan Pusat salurkan wang Bantuan pembangunan pada semua sekolah Agama Rakyat.SO CERITANYA SEPERTI YANG DIMAKLUMKAN PADA SAYA OLEH.Peserta dan juga disahkan oleh Pegawai Pendidikan dan Pegawai Agama yang hadir dalam majlis itu.
*Putra Jaya salurkan wang bantuan untuk Pembangunan pada semua atau sebahagian sekolah Agama yang tersenarai dan juga sebahagian yg tak berdaftar turut menerima wang bantuan itu.

*Jumlah wang ikut jumlah murid dan ada diantaranya RM50k keatas dan ada yang mencecah Juta.

*Semua wang telah disalurkan keAkaun Bank sekolah masing masing.Dengan surat dari Putra jaya maklumkan jumlah wang yg disalurkan dan akan memantau kemana wang itu digunakan ,dan difahamkan bahawa pihak sekolah akan membuat akaun keluar masuk asing utk jumlah wang itu.

*Tapi disebalik perstiwa ini adanya pihak pihak terkejut Lembu membuat stratejik utk melangsaikan wang itu.

*Diperak bebaru ini selepas wang itu disalurkan,Pihak Agama Islam telah memanggil semua Guru guru besar/Mudir utk hadir ke satu taklimat diTelok Batik.

*Taklimat so kira ok le..jadi majoritinya hadir,dan yang mencurigakan mereka adanya Pihak JPN Negeri(Pendidikan) turut bersama dalam majlis itu.

*Diantara taklimat itu wang yg disalurkan jangan digunakan lagi dan diminta isi satu borang dan nyatakan keperluan sekolah itu,dimana kontraktor untuk pembangunan sekolah terbabit akan dilantik oleh mereka(siapa mereka itu..?hantu lekot).

*Hi hi hi akhirnya hasrat Pihak Lembu yang melembukan Jabatan Agama telah difahami oleh Guru guru yg hadir .

*Dan diantaranya menyuarakan Pihak yg memberi taklimat untuk mengeluarkan surat atau arahan Rasmi dari Pihak Jabatan Agama..apa lagi kantoi macam Lembu cirit le demo...

*dan akhirnya majlis bersurai tanpa sebarang keputusan dan ada diantara sekolah sekolah terbabit tidakmau ikut arahan mereka kalau setakat cakap dimicrophone tanpa arahan rasmi..

ps*Takkan Lembu dari jabatan pendidikan Cerdik dari manusia dari sekolah agama..?kalau dah Lembu lembu juga..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails