BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Saturday, November 19, 2011

Takkan cikgu tak boleh diPercayai kut..?

macam tak percaya aje siTimbalan PieeeM kita ini pada guru guru 1malaysia..?awatnya arahan keras sedemikian.>?
Pulangkan duit jika tidak dituntut
SERAMAI 5.3 juta pelajar di seluruh negara telah mula menerima wang bantuan persekolahan sebanyak RM100 setiap seorang sejak Rabu lalu. - Gambar hiasan

KUALA LUMPUR - Pihak sekolah diarahkan mengembalikan semula wang bantuan persekolahan RM100 kepada kerajaan sekiranya wang terbabit tidak dituntut oleh ibu bapa pelajar di sekolah anak-anak mereka.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, ibu bapa juga boleh membuat pilihan sama ada untuk menerima bantuan itu atau berhasrat untuk menyumbang kepada pihak sekolah.

Bagaimanapun, Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata, ibu bapa perlu membuat tuntutan ke atas wang berkenaan di sekolah anak-anak mereka sebelum membuat keputusan untuk menyumbang kepada sekolah.

"Kalau di sekolah itu ada ibu bapa pelajar yang kata tidak memerlukan (bantuan) dan sebagainya, itu tidak apa. Kita sudah arahkan kepada sekolah, kalau ada lebihan, mereka pulangkan kepada kementerian dan wang itu akan masuk balik dalam tabung kerajaan. Itu duit kerajaan.

"Terserah kepada ibu bapa (untuk ambil atau tidak) kerana tujuan kita hendak kurangkan beban sebab awal tahun ibu bapa nak belanja beli kasut dan sebagainya. Kalau ibu bapa kata dah mampu dan ada kemudahan lain dan fikir nak sumbangkan, ibu bapa kena ambil dahulu duit itu," katanya selepas majlis perasmian Hari Unesco Malaysia di sini semalam.

2 comments:

ahlee said...

CELAKA ORANG UMNO GUNA LAMPANG PAS PROTES AZIZAN RAZAK !!! kah..kahh..kahh


Nampaknya UMNO Kedah semakin melampau,menggunakan bendera PAS membantah KEZALIMAN Azizan Razak MERUNTUHKAN RUMAH ALLAH.[Clik]


Kah..kah..kah....


Kelihatan umat Islam yang terdiri dari pemimpin dan penyokong2 UMNO Kedah mengenakan pakaian ala PAS berkumpul membantah kezaliman Ostat Zan Sala.


Kah..kah...kahhhh





Dalam gambar diatas didapati mereka adalah terdiri dari penyokong2 tegar UMNO,dan bukan dari kalangan PAS seperti yang didakwa oleh Blog sahabat GMC Padijantan.


PAS Kedah perlu mengambil tindakkan tegas keatas UMNO Kedah kerana memfitnah PAS kononnya membantah KEZALIMAN Azizan Razak MERUNTUHKAN RUMAH ALLAH.


Kelihatan Datuk Mat Bashah,Man Aziz dan beberapa orang lagi pemimpin UMNO Kedah mengenakan pakaian ala PAS bagi mengelirukan Azizan Razak dan kuncu2nya.


Kah...kah...kahhh..
Posted by Aku,Pasbuih Dan Siamang at Saturday, November 19, 2011

bijan said...

hi hi macam kes masjid Bujal surau berembang dan macam macam kes surau...yang Pas roboh dulu kut...Pas buat Masjid Kristal sampai nak solat pun payah..hebat...pas.pas..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails