BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, March 30, 2011

Sepak Terajang Politik Kotor BN..


Lagi lagi rakyat dijadikan mangsa..sepakterajang Politik Kotor UMNOBN.
30hb Mac.Dewn MPT Pekan Changkat Jering.
Majlis Bulanan........seperti bulan bulan sebelum ini..nelayan nelayan sekitar Parlimen Bukit Gantang dikerah hadir ke dewan untuk mengambil bantuan bulanan sara hidup sebanyak rm200.
walau pun sebelum ini iaitu sebelum kemenangan PR di Parlimen Bukit Gantang..semua bantuan sara hidup dibank ini dalam akaun masing masing yang mana kerja lebih mudah dikedua dua belah pihak.
sekarang untuk menerima bayaran ..nelayan perlu hadir sendiri wakil tidak akan dilayani..dan yang pedihnya..hari ini hampir separuh dari nelayan yang hadir kecewa dan geram kerana tiada rekod ,cip kad Pengenalan tidak dapat dibaca oleh kad reader dan seribu satu alasan yang diberikan kakitangan bertugas..

ada diantara nelayan yang belum menerima bantuan dah hampir 6 bulan..ada diantara mereka menerima sekali gus 6 bulan...iss isisis kesian ..nelayan dijadikan mangsa politik pihak BN..asalnya program yang dianjur untuk menarik sokongan BN akhirnya makan tuan..
Rata rata nelayan yang tidak menerima bantuan ditemui..melahirkan kecewa dan geram dengan sikap Pimpinan BN..bagi duit bukan sahaja duit siap dikepilkan envelop yang ada gambar pimpinan BN....bila saya tanya kawan itu gambar siapa...ini lu tak kenai ke...itu orang letup orang....ha ha ha gelak dan senyum le saya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails