BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Sunday, April 18, 2010

BN.....masaalah Tanah..tak habis-habis..

Dimana-mana Negeri yang diperentah oleh BN mesti ada masaalah Tanah..semunya kerana Pegawai k`jaan atau Pimpinan BN selalu sangat nak ambil kesempataan.kalau boleh selalunya mereka Nak Bolot..baik Pegawai-pegawai K`jaan yang berfikrah UMNOBN dan Juga Pimpinan BN dari semua peringkat..termasuk Juga JKKK.(jawatan Kuasa Kemajuan Kakus....umno)..
SG ROTAN,dalam DUN N15 Trong salah satu Kawasan dalam Parlimen Bukit Gantang.

Sebelum ini agak dalam tahun1990 atau pun sebelum itu.. kawasan ini dalam Parlimen Kuala Kangsar.Sewaktu PilihanRaya Umum dimana .. calonnya Raja Wanita Umno(Nenek Radifah Aziz) bertanding atas tiket Timbang yang tak dipakai lagi oleh Semua Peniaga(Dacing).
Penduduk-penduduk seramai 169org sekitar Sg Rotan yang telah mengusahkan satu kawasan Bukit yang dikenali sebagai Bukit Sg Rotan belasan tahun,telah dijanjikan HakMilik oleh Raja Wanita tersebut.

Selepas itu 169 penduduk telah menerima surat dari PDT dan membayar yuran proses,hinggalah sekarang selepas kawasan itu dibawah Parlimen Bukit Gantang..surat dah bertimbun,bayaran Proses dah beratus..Pokok Getah dan Kelapa Sawit berhasil dah ribuaan Ringgit.hak milik tak kunjung tiba,,,.tetiba penduduk terkejut menerima kunjungan yang tak diundang dari pegawai PDT dan Pejabat Ukur pada 16hb April.

Dengan membawa berita ..bahawa tanah-tanah tersebut akan diukur untuk diberi hak milik kepada tuan empunya yang telah nama mereka dirisabkan oleh Pegawai dan Pimpinan tertentu.
Terkezut monyet siPenduduk itu..secepat kilat maklumkan kepada semua yang terlibat dan Juga Pusat Khidmat Ahli Parlimen dimaklumkan..kami bergegas ketempat kejadian.

Damodran wakil penduduk..memberitahu..untuk sementera penduduk telah berjaya menghalau semua pegawai-pegawai yang datang...apa cerita ini semua tanya beliau dalam keadaan berang.

Sewaktu Perak diperentah oleh PR..penduduk telah dibawa ke satu Perjumpaan bersama dengan Pegawai-pegawai PDT dan turut hadir Arwah YB Roslan..Hasil dari perjumpaan itu satu keputusan dimana semua penduduk yang terlibat akan diberikan hakmilik walau pun bukan mengikut keluasan yang mereka usahakan dan dipersetujui oleh semua Penduduk dengan hati yang cukup lega...

Nak sekarang bila MB pun berasal dari Lanun..habis semua kakitangan jadi Lanun dARAT...CILAKO...BETOI...'

KITA TUNGGU PERKEMBANGAN SETERUSNYA..


WAKIL PENDUDUK SEDANG DIBERi PENERANGAN OLEH SU PAS KAWASAN B,G,merangkap PA HJ Nizar...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails