BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, April 14, 2010

Takkan Bodoh dan Bagglal sahaj yg layak,,?

Takkan dah jadi satu kemestian kut;;nak jadi menteri BN mesti jadi bahlol atau pun bodoh dan juga pemutar belit Fakta..?cuba baca kat bawa ini..Menteri JKR berkata k`jaan Negeri sekat ..hadkan peruntukkan ..hanya beri jumlah yg kecil 45 juta sedangkan yg sebenarnya 219juta diperuntukkan k`jaan Negeri selangor...
Yang jadi persoalan saya ?adakah dia diberikan maklumat salah atau dia diperdajjai oleh sukusakat dia atau memang dia keturunan Bagglal..adik beradik keldai le tu...?tuan puan sendiri jawable..walau pun saya percaya dia ni dari golongan terakhir...adik beradik keldai..hah haha haha haha haha sampai bila mentaliti BN boleh berubah???.w`allam

SHAH ALAM, 14 April (Bernama) -- Kerajaan negeri Selangor telah memperuntukkan RM219 juta dan bukan RM45 juta kepada Jabatan Kerja Raya (JKR) negeri untuk penyelenggaraan jalan tahun lepas, demikian persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor diberitahu Rabu.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata jumlah itu merupakan sebahagian daripada peruntukan kerajaan pusat yang disalurkan kepada kerajaan negeri bagi kerja-kerja menaik taraf dan menyelenggara jalan yang menelan kos RM315 juta tahun lepas.

Abdul Khalid (PKR-Ijok) berkata daripada jumlah itu RM76 juta telah diagihkan kepada pihak berkuasa tempatan (PBT) dan RM900,000 kepada Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS).

Beliau berkata demikian ketika sesi penggulungan perbahasan titah ucapan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada persidangan di sini.

Pada 17 Mac lepas, Menteri Kerja Raya Datuk Seri Shaziman Abu Mansor menegur kerajaan negeri pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas kerana tidak memberi peruntukan yang sewajarnya kepada JKR Selangor bagi menyelenggara jalan-jalan di negeri itu.

Menurut Shaziman, beliau dimaklumkan bahawa JKR hanya diberi peruntukan sebanyak RM45 juta sahaja daripada RM315 yang diperuntukkan di bawah dana itu yang disifatkannya amat kecil berbanding jumlah keseluruhan yang diberikan oleh kerajaan pusat.

Dalam pada itu, Abdul Khalid ketika berucap dalam sesi berkenaan turut mencadangkan supaya kerajaan pusat mewujudkan satu suruhanjaya bebas dalam menentukan jumlah peruntukan yang perlu diberikan kepada kerajaan negeri.

Penubuhan suruhanjaya bebas itu, katanya, akan memastikan penyaluran peruntukan daripada kerajaan pusat dapat dilakukan dengan lebih baik mengikut keperluan yang sepatutnya seperti mana diamalkan di Australia.

"Melalui suruhanjaya itu, peruntukan kerajaan pusat mungkin dapat disalurkan dengan lebih banyak kepada negeri-negeri yang mempunyai pendapatan per kapita yang rendah," katanya.

tukanG lapor berita inKAUM KERABAT menteri juga..: BERNAMA

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails