BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Monday, April 12, 2010

Lamakelamaan tinggai TELOQ AJE..

SIKIT DEMI SIKIT WARGA aSING DIBERI MACAM-MACAM keistimewaan..sampai satu masa nanti warganegara akan hanya tinggal KADPENGENALAN warganegara saja..pelindung teloq pun kena harap pada warga asing..semua gerak kerja ini lebih mirip kearah untuk menguntungkan hanya segelintir pimpinan saja..LULUS INI ADA PERCENT...

Warga asing dipertimbang mohon lesen kelas H


KUALA LUMPUR 12 April - Kementerian Pengangkutan sedia mempertimbangkan permohonan warganegara asing untuk memiliki lesen kelas H sebagai menampung keperluan ekonomi negara.

Timbalan Menterinya, Datuk Abdul Rahim Bakri berkata, meskipun kerajaan pada Mac 2008 telah menetapkan dasar tidak akan mengeluarkan lesen vokasional kepada warganegara asing kecuali penduduk tetap tetapi bagi menampung keperluan ekonomi yang kian meningkat, permohonan warganegara asing itu boleh dipertimbangkan.

"Mereka mestilah mengikuti syarat yang ditetapkan iaitu mestilah mempunyai dokumen perjalanan yang lengkap (permit kerja) dan perlu mengikuti kursus dan lulus ujian pemanduan seperti yang ditetapkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ),” katanya.

Beliau berkata demikian menjawab soalan Mohsin Fadzli Samsuri (Bebas-Bagan Serai) yang ingin tahu jumlah lesen memandu kelas H yang dikeluarkan kepada pendatang asing dan berapa ramai pendatang asing yang terlibat dengan pengendalian kenderaan berat.

Lesen memandu kelas H merupakan lesen bagi mengendalikan traktor atau jentera bergerak beroda yang berat tanpa muatan melebihi 5,000 kilogram.

Mengenai jumlah lesen kelas H yang dikeluarkan kepada pendatang asing, Abdul Rahim berkata sehingga kini terdapat 117,751 lesen memandu kelas H telah dikeluarkan.

"Daripada jumlah itu, 117,214 orang atau 99 peratus merupakan warganegara Malaysia manakala selebihnya iaitu 537 orang atau satu peratus merupakan warganegara asing,” katanya. - Bernama

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails