BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Tuesday, April 27, 2010

Jaga.anak -anak kamu..wahai Penyokong UMNOBN..

akhirnya...anak-anak kita dijadikan Korban?...semasa kempen pilihanraya..POLIS menjadi pelindung kita,pelindung anak-anak kita yang diangkut merata IPTA,IPTS dan dikampung-kampung..hanya semata-mata mereka menjadi penyokong UBN..semasa pilihanraya...tapi selepas habis saja PR...siap kau orang..
dimedan PRaya mereka diasuh dan diajar menjadi kurang ajar,mencaci memaki orang tanpa mengenal usia..oleh siapa? kalau bukan..umno bn..
itu pun melayu sokong giler UMNOBN..tak kira melayu pekan atau melayu kampung kebanyakkan manusia yang berbangsa Melayu(bukan 100%..tapi hampir 60%)menjadi banghalal(terlebih bodoh dari kaldai)...kerana apa? hanya kerana keuntungan sedikit..imbuhan kerana sokong UMNOBN...pihak UMNOBN dengan sewenag-wenangnya mempergunakan parlimen dan kuasa untuk meluluskan pelbagai undang-undang yang hanya menguntungkan PIHAK kaum Puak UMNOBN...
kisah selanjutnya baca dibawah..



siri pertama

..."budak tu disyaki lari dari polis...polis pelik sebab kete tue asik ulang-alik kaw tue...bile polis suruh stop..die x nak...then lari..polis lepaskan tembakan amaran...die x stop jugak..then kete die terbabas...time polis suh die kuar...die x nak..and try to reverse and hampir langgar polis..then polis tembak tayar die and one of the bullet kena pemandu...dalam kete ade parang and 2 lagi sempat lari.."

tp dalam 6.30pm..aku gerak pg surau sek 11..jiran aku kate mayat die da sampai..
aku pon pergi tgk...kesian..ramai yg dtng..ramai yg nagis..
dalam aku tgk2...jmpe jiran aku..jiran aku nie kire kawan die..die punye cerite laen plak..


siri kedua..

"polis maen tembak jer..budak tue lari sebab xde lesen...bukan ape pon..cerite dalam berita its all bullshit!"

siri ketiga..

"budak tue xde lesen..die lari nak balik umah...tp terbabas..time die nak kuar..bunyi enjin tue berderum...polis ingat die nak reverse..tue yg polis tembak..."

aku pon x tau mane yg betol dan ape yg terjadi..

tp yg pelik...

1st..kenapa polis 4 orang tue digantung(desk duty)??
2nd..nape x tembak kawan die??
3rd..mcm mane kawan die boleh lari but die x lari??

aku harap polis siasat betol2..dgr kate jiran aku...budak tue ok...xde buat hal..

p/s...next time polis suh stop...stop je..jgn lari!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails