BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Friday, July 23, 2010

Kedai kopi Pagi Jumaat...

Hampir setiap pagi aku ke kedai kopi kene teh Tarik.
Tapi lain pulak ..hampir setiap jumaat..kekedai kopi untuk minum dan bungkus sarapan untuk seisi rumah ku.sebab bini ku ikut ke pasar untuk membeli barang dapur seminggu.
sementara nunggu sarapan dibungkus dan siap bini membeli barangan,lebih kurang 2jam ,lepak sungguh atau lepak AGUNG(kata sahabat saya) dikedai Kopi.

selalu nya ada rakan semeja beborak ,macam -macam isu.
Topik Minggu ini;
kwn:syeikh apa cerita PR / Pas
aku: biasa aje tunggu PRU I`Allah PR menang besar.
kwn:tapikan aku tak setuju sangat dgn Pas,sebab bagi tanah kat cina...
aku biarkan dia goreng ...ahh kenapa..?
bagi tanah kat cina aku memang tak setuju,cina bangsa yg tak boleh dikasihani..pasal apa PAs boleh setuju,pasal apa PAS boleh Akur dgn kehendak DAP.macam mana PAS boleh kerjasama dengan DAP parti cina..ehh aku anti sungguh dgn cina....?
aku:ok dah..dengar sini...Pas bagi tanah kat cina..tanah yang mana..?adakah Lot tanah yang belum diterokai,adakah satu tanah kosong,tidak..tanah yang diberi adalah Tanah dimana adanya rumah-rumah mereka yang telah diduduki lebih 50tahun tanpa apa-apa hasil masuk untuk kerajaan,tapi segala kemudahan,seperti longkang dan kebersihan kena dijaga dgn kos oleh k`jaan negeri,apa salah kita bagi geran kpd mereka,k`jaan dapat kutip cukai,dimana k`jaan rugi..?ada hasil kita teruskan apa yang telah dibuat seperti kerja-kerja kebersihan dan lain-lain,lagi pun bukan semua cina itu kaya,jadi sekurang-kurangnya kalau diberi geran,tanah nya itu ada nilai,boleh digadai kat bank buat pinjaman,esok esok kalau tak boleh bayar,bank tarik,dan akan lelong,macam kau yang banyak duit boleh beli tanah yang dilelong bank,sekarang sampai bila pun hang takkan boleh ambil balik tanah itu...ahh nampak,lagi pun yang bagi kat cina hanya sikit,yang PR bagi geran kat kampung tersusun kenapa hang tak ungkit,atau pun,media tak siar dlm akhbar..kenapa..?sebab BN saja nak bawa isu ini supaya melayu benci kat cina dan PR..kerjasama dgn DAP apa salahnya..kalau dia mahu ikut kita,dia tak mau Judi tapi UMNO sat mau sat takmau..itu bukan munafik ke nama nya.
kwn:aku pun ahli umno.
aku:saya tak kata hang munafik,tapi perangai Pimpinan Umno kebanyakkan munafik sat gitu sat gini,ugama kalau untung depa,sokong kalau rugi kan depa tentang..macam ini ke ISLAM.
macam hang sembahyang sampai dahi naik hitam,tapi hang ada buat permintaan atau permohonan kepada Allah nak lahir dalam bangsa Melayu.tidak.kita tidak diberi pilihan untuk dilahirkan dalam mana-mana bangsa,semua itu keputusan MUKTAMAD ALLAH...hang sembahyang tak tinggai tapi ketetapan allah hang nak tentang ,benci..macam mana hang boleh benci bangsa cina,Islam hang pun kerana dibawa oleh .cina,india dan arab dulu,sekarang kerana dah islam 2,3, keturunan nak ekkk,nak benci kepada bangsa lain..apa ni syeik...cuba pikiaq sikit...jangan hentammembuta sebab Pimpinan UMNO tak setuju,last sekali solat kita lebih ke exercise pagi,petang aje,tiada sebarang fadihilat atau menafaat dari solat,kalau ketentetuan Illahi kita benci..
aku:ok boss..kira semua...ok syeik mintamaaf bebanyak minggu depan kita jumpa lagi.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails