BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Tuesday, July 6, 2010

satu penang dah tahu..

hanya pimpinan dan ahli umnobn yang dungu masih tidak tahu yang buat kerja-kerja macam ini hanya yb yb BN dan kuncu-kuncu ahli umno..sekarang umno sendiri buka pekong mereka dgn menuduh yb PR yang buat kerja..dah lebih 50 tahun umno BN dah buat macam ini..sampai melayu penang hanya tinggal telor dan bulu ..yang mereka boleh bangga lagi...habis disapu dan jualnya mana-mana tanah mamak dan mami penang yang beria ria laung hidup melayu.hidup melayu..anak mami cun giler hingga tak cukup kain nak tutup aurat...semua ini kerja-kerja jahat umnobn selama 50 tahun....leni pandai pulak si senator menggung sisaripah tuduh PR..ini tahap pemikiran ketua wanita umno sepenang...(mami menggung)

Kampung Melayu lenyap angkara khianat PKR dan PAS, kata pemimpin Umno

umno peneng Seorang pemimpin Umno Pulau Pinang berjawatan Senator hari ini mendakwa ahli-ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) dari PKR dan PAS sebagai dalang kepada projek pembangunan besar-besaran di kawasan perkampungan tradisional Melayu sehingga membawa penghapusan kampung-kampung berkenaan di negeri itu.

Senator Datuk Saripah Aminah Syed Mohammad yang juga ketua Wanita Umno bahagian Jelutong mendakwa ahli majlis berkenaan telah berpakat dengan pemaju yang dilantik kerajaan negeri membangunkan kampung Melayu berkenaan.

"Dalang-dalang tersebut masuk ke kampung-kampung Melayu seperti di Jelutong ini untuk menawarkan RM50,000 kepada pemilik tanah tersebut supaya menjual kepada pemaju.

"Kalau mereka berdegil, harga akan dinaikkan kepada RM75,000. Kegiatan berlaku di seluruh Pulau Pinang terutama di bahagian pulau dan paling banyak di Jelutong.

"Jika kes-kes ini dibawa ke mahkamah penduduk yang kalah tidak akan mendapat satu sen pun.

"Di atas tapak ini akan dibina perumahan mewah yang menelan belanja ratusan ribu ringgit kerana di Pulau Pinang flat tidak dibina lagi.

"Mana mungkin orang Melayu mampu membeIi rumah-rumah berkenaan. Akibatnya mereka terpaksa keluar dari kawasan tersebut.

‘Inilah cara perkampungan Melayu akan lenyap di negeri ini. Kini Kampung tradisional Melayu musnah satu persatu," katanya ketika dihubungi.

Saripah Aminah menambah, apabila pelan pembangunan telah diluluskan oleh pihak berkuasa tempatan, ia tidak dapat diubah lagi meskipun dibantah oleh penduduk dan pihak-pihak tertentu.

Katanya, apa yang berlaku sekarang ialah kerana sikap orang Melayu yang mahu mengubah kerajaan negeri dari Barisan Nasional (BN) kepada DAP dalam pilihanraya umum lalu.

"Pada mulanya mereka mahu mengharapkan bekas timbalan ketua menteri, Fairus Khairuddin untuk membela nasib mereka.

"Malangnya Fairus tidak boleh apa-apa kerana kuasa pemerintahan kerajaan negeri adalah milik DAP," katanya.

Saripah Aminah juga mendakwa, kini tidak pihak yang tampil membantu menyelesaikan kes itu menyebabkan perkampungan tradisional orang Melayu di Pulau Pinang hilang satu persatu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails