BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, July 7, 2010

Ustaz Najib..bercakap soal bidaah...apa ye..?

paham ke kamu wahai sinajib..?

Jangan siar laporan bidaah: Najib

SHAH ALAM – Media perlu memaparkan laporan yang berasas agar ia tidak mengelirukan rakyat serta mengelakkan menyiarkan berita bidaah.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, jika laporan yang disiarkan tidak berasas dan mempunyai unsur fitnah, ia boleh menjejaskan imej negara dan rakyat di mata dunia.

“Kenapa perlu menyiarkan cerita karut-marut, ia perlu diselidik dahulu kebenarannya bukan hanya mendengar dari sebelah pihak dengan menambah fakta yang tidak wujud.

“Jangan pembohong, jangan bidaah dalam membuat laporan, sebagai media kita harus berlaku adil dan jujur dan memaparkan sebarang berita untuk tatapan umum.

“Jika laporan yang disiarkan itu tidak benar dan mengelirukan secara tidak langsung akan merosakkan minda dan pemikiran generasi kita,” katanya.

Beliau berkata demikian di majlis pelancaran KarangKraf Peduli dan akhbar Sinar Harian di Kumpulan Media Karangkraf di sini, hari ini.

Program Karangkraf Peduli dilancarkan bertujuan membimbing masyarakat ke arah kehidupan yang lebih bahagia dunia dan akhirat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails