BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, June 16, 2011

Bayar saja..Nak tunggu apa lagi..arahan siKetam ke..?

siapa presidennya..? PRESIDEN
YB Datuk Hj Md Yunos Bin Husin..tak tahu cerita ini atau buat buat tak tahu...apa masalah problemnya..?

Bayar sajalah


ANSARI kini terlantar di Hospital Melaka akibat jangkitan kuman pada kaki kanannya sambil ditemani isteri, Rahayu. Ansari merupakan bekas jurulatih penjaga gol skuad bola sepak Melaka.


“TOLONG saya.” Demikian rayuan bekas jurulatih penjaga gol skuad bola sepak Melaka, Ansari Mustafa, 52, yang masih belum mendapat tunggakan gajinya berjumlah RM24,500 daripada Persatuan Bola Sepak Melaka (MAFA). Untuk menambahkan lagi bebanannya, Ansari kini menderita akibat jangkitan kuman pada kaki kanannya sejak sebulan lalu dan kini mengharapkan MAFA menjelaskan tunggakan gajinya berjumlah RM24,500 bagi membantu membiayai rawatan penyakitnya itu.

Jurulatih penjaga gol pasukan Melaka pada 2005 sehingga 2009 itu berkata, dia dimasukkan ke hospital sejak 12 Mei lalu setelah kaki kanannya mengalami bengkak dan doktor mengesahkan ia akibat jangkitan kuman atau dikenali celulitis. “Seminggu selepas berada di hospital, saya menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Setiausaha MAFA memberitahu memerlukan wang sebanyak RM1,560 bagi kos pembedahan memandangkan MAFA masih berhutang dengan saya sebanyak RM24,500 iaitu gaji saya yang belum dibayar bermula 2006 sehingga 2009.

“Apabila SMS tidak dibalas, dua hari selepas itu saya sekali lagi menghubungi MAFA, namun wang yang diharapkan langsung tidak diterima sehingga ke hari ini, malah seorang wakil MAFA pun tidak melawat saya untuk bertanya khabar,” katanya ketika ditemui di Hospital Melaka semalam. Menurutnya, dia terpaksa meminjam wang daripada ahli keluarga yang lain bagi membeli mata pisau khas untuk digunakan ketika pembedahan membuang kulit mati pada kaki kanannya itu.

Katanya, dalam hal tersebut, MAFA sepatutnya memahami situasinya yang amat memerlukan wang itu bagi kos merawat penyakitnya itu sehingga terpaksa bergantung kepada pendapatan isteri, Rahayu Hassan, 47, yang bekerja sebagai pembantu klinik. “Wang ini bukanlah untuk digunakan suka-suka, tetapi juga untuk menampung kos ubat-ubatan anak kedua yang menghidapi penyakit ketumbuhan dalam otak,” katanya. Ansari mula menyertai pasukan Melaka sebagai penjaga gol pada tahun 1978 dan meneruskan aksi dengan pasukan Kedah pada 1980 sehingga 1981 sebelum mewakili Perak pada 1982.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails