BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Tuesday, June 21, 2011

LUCU tapi TAK MUSTAHIL..

KALAU DITAKDIRKAN IA BERLAKU..KENA BRAIN WASH SECUKUP RASA SEBELUM DISERAP MENJADI AHLI MANA MANA PARTI KOMPONAN PR...tapi apa pun saya nampak dia ini wayang lebih dari screen untuk menarik simpati dan empati Jibb..jangan jangan berakhir sebagai INTI Roti kelapa...hi hi..

Khairy bersama Pakatan Rakyat PRU 13?

Ketua Pemuda Umno yang kontroversi, Khairy Jamaludin Abu Bakar menjadi perhatian kebelakangan ini ekoran tindakan-tindakan yang dilihat sengaja dilakukan untuk tujuan tertentu.

Dalam debat panas berhubung Bersih 2.0 yang dijadual mengadakan perhimpunan pada 9 Julai nanti, Khairy menentang amaran Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishamuddin Hussein yang juga seorang naib presiden Umno.

Dalam isu perhimpunan Bersih juga, Khairy bertembung dengan Perkasa, pertubuhan Melayu condong kepada Umno di bawah pimpinan Datuk Ibrahim Ali.

Menentu bekas perdana menteri itu kemudian mengkritik program Dialog Antarabangsa Langkawi yang sedang dihoskan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Abdul Razak, menyinggung kedua-dua Najib dan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam satu kenyataan.

Terbaharu, Khairy dalam satu majlis mempertahankan tindakan Uda Holdings yang dikecam hebat oleh beberapa pihak dalam Umno dan oleh Perkasa, berhubung penglibatan syarikat Melayu dalam satu projek pembangunan di Bukit Bintang.

Khairy pada masa yang sama juga dilaporkan mengkritik dasar afirmatif membantu orang Melayu dan menggesa orang Melayu "berdepan dengan realiti dan tidak bergantung pada kerajaan semata-mata."

Tindakan-tindakan kontroversi Khairy ini tercetus dan berterusan sejak kebelakangan ini, dilihat sebagai sengaja untuk agenda tertentu.

Antara sebab yang mungkin ialah Khairy menuntut sesuatu daripada Najib dan hanya akan berhenti apabila tuntutan itu dipenuhi, yang mungkin berkaitan dengan kedudukannya dalam pentadbiran Najib dalam pilihan raya nanti.

Kritikan berterusan Khairy berpotensi untuk memberi kesan kepada Najib dan parti dalam pilihan raya umum nanti, terutama dalam membina persepsi negatif terhadap pemerintah.

Umno akan dilihat sebagai tidak bersatu, atau tidak mampu bertindak terhadap seorang pemimpin Pemuda Umno. Ini akan memperlihatkan Umno lemah dan mudah dieksploit oleh pembangkang.

Janji beliau untuk hadir dalam perhimpunan pada 9 Julai nanti juga bakal dituntut untuk dipenuhi oleh pembangkang, untuk menjejaskan kesatuan pemerintah dan mengeksploit sebarang tindakan atau ketiadaan tindakan terhadap pihak pemerintah yang terlibat dalam demonstrasi.

Khairy juga mungkin sengaja mencetuskan keadaan kucar-kacir dalam Umno untuk mengundang tindakan keras daripada parti, yang kemudian boleh dimanfaatkan untuk popularitinya.

Hal itu akan mencetuskan perpecahan dalam parti, sekiranya beliau mempunyai pengikut yang cukup untuk memberi impak.

Khairy mungkin melihat jalan mati di hadapan dalam partinya menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 nanti, dan melakukan tindakannya kini untuk menyediakan asas bergiat sebagai penentang kerajaan.

Khairy yang berfahaman liberal mudah untuk terlibat dalam politik pembangkang, yang kini didominasi aliran ideologi liberal. Kenyataan-kenyataan beliau konsisten dalam memperjuangkan isu liberal seperti kesamarataan, termasuk melibatkan hak Melayu.

Beliau yang dilihat sebagai salah satu penyebab kekalahan teruk Umno dalam pilihan raya umum lalu lebih mudah diterima pembangkang dan kumpulan-kumpulan aktivis bukan Melayu yang bersetuju dengan ide politik dan sosial ketua Pemuda Umno ini.

Kontroversi terbaharu melibatkan Khairy ini mula menjadi isu penting dalam blog-blog Umno, yang sebelum ini menjalankan kempen menentang kemasukan ketua Pemuda Umno itu ke dalam kabinet Najib.
sumber:siasahdaily

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails