BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Tuesday, June 14, 2011

YB Yew..Tahniah..nampaknya..Hee Yit Fong bakal tersingkir..

bila dah hampir ke penghujung..sokongan umnobn semakin malap..itu sebabnya didapati bersalah..ha ha ha selepas ini katak CJering,Behrang,dan malim Nawar..sabar menanti anda akan diletak di Musiuem Busuk ...

Tim.Speaker Perak bersalah serang ADUN

Mahkamah Tinggi Ipoh memutuskan Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, Hee Yit Foong bersalah menyerang Adun Aulong, Yew Tian Hoe dengan penyembur lada sewaktu Dun bersidang pada 7 Mei, 2009. Pesuruhjaya Kehakiman, Tarmizi Abdul Rahman membenarkan permohonan Yew untuk injunksi dengan kos bagi menghalang Hee dan agennya daripada terus menyerangnya.

Mahkamah setakat ini belum memutuskan gantirugi yang akan diperolehi Yew.

Sidang DUN pada 7 Mei itu adalah yang pertama selepas BN merampas kuasa daripada kerajaan negeri yang sah dengan bantuan tiga Adun Pakatan Rakyat yang berpaling tadah, termasuk Hee.

Sidang itu bertukar kecoh apabila BN mengheret keluar Speaker DUN Perak, V Sivakumar pada masa itu yang bertegas untuk terus mempengerusikan sidang DUN dan menggantikannya dengan Speaker BN, R Ganesan.

Dalam kekecohan itu, Hee yang merupakan Adun DAP pada masa itu menyerang Yew dengan penyembur lada.

Yew memfailkan tindakan sivil terhadap Yew selepas Pejabat Peguam Negara enggan mengambil sebarang tindakan.

Yew mendakwa beliau mengalami kecederaan pada mata kirinya, mengalami kejutan mental, distres, trauma dan “dimalukan di khalayak ramai” akibat insiden itu, lapor Malaysiakini.

Yit Fong sebelum ini merupakan ADUN Jelapang dari parti DAP yang kemudiannya berpaling tadah menjadi ADUN Bebas yang mesra Barisan Nasional (BN) yang menyaksikan tindakan beliau bersama dua lagi ADUN PKR yang bertindak sama yang menyebabkan kerajaan negeri Pakatan Rakyat bertukar tangan ke BN pada bulan Februari 2009.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails