BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, October 12, 2011

Bukan setakat MCA kalau berani UMNO pun boleh masuk gelanggang

BUKAN SETAKAT MCA KALAU BERANI UMNO PUN BOLEH MASUK GELANGGAN DEBAT DENGAN DHPP....ITU PUN KALAU UMNO ADA TELOQ....tak payah le nak debat dgn PAS..setakat DHPP pun waa rasa UMNO tercirit dalam seluar..khik khik apa macam ada berani kah..?
MCA dicabar debat isu hudud di Kelantan

Mohd Nor Yahya



KOTA BHARU, 12 Okt: Kecelaruan masyarakat bukan Islam dalam isu hudud bukannya datang dari ketidak fahaman mereka terhadap hasrat kerajaan Kelantan untuk melaksanakan hukuman tersebut tetapi ia adalah berpunca dari hasutan dan penyebaran maklumat salah oleh pihak tertentu kepada masyarakat bukan Islam terutamanya di Kelantan.

Menurut Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS Kelantan (DHPPK), Lim Guan Seng, perlaksanaan Enakmen Kanun Jenayah 2 di Kelantan hanyalah melibatkan umat Islam dan masyarakat bukan Islam tidak perlu bimbang.

Beliau juga melahirkan rasa kesal di atas tindakan Ketua DHPP Pusat, Hu Pang Chaw yang sering menimbulkan kekeliruan dalam menangani isu terutamanya melibatkan negeri Kelantan.

“Saya berharap beliau memahami dengan mendalam suasana Kelantan sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan kerana masyarakat bukan Islam di Kelantan lebih memahami hasrat kerajaan negeri,” ujar beliau.

Sementara itu, Penasihat DHPPK Jeff Lee berkata sudah sampai masanya pihak parti MCA diajak berdebat dalam soal perlaksanaan hukuman hudud ini.

Beliau ditemui di sidang media bertempat di Pejabat Pusat Khidmat Dun Kota Lama semalam. Turut hadir ahli jawatankuasa DHPP Kelantan.

“Kami mencabar MCA yang selama ini sering mempolitikkan isu hudud sedangkan mereka tidak mengetahui perkara sebenar,sepatutnya mereka mengambil usaha datang mengunjungi kerajaan Kelantan seperti mana mereka mendapat penjelasan dalam isu judi dulu,” kata beliau.

MCA turut dicabar membawa seberapa ramai ahli maupun masyarakat luar untuk mendapat penjelasan terus dari Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

“Kalau nak harapkan pihak rakan mereka dalam BN seperti umno sudah tentu lah mereka tidak akan mendapat maklumat tepat kerana umno sendiripun menentang perlaksanaan hukuman ini,” katanya lagi.

DHPP Kelantan juga mengecam sikap pimpinan MCA yang mempolitikkan isu ini dan menimbulkan rasa takut dalam masyarakat bukan Islam di Kelantan.

Menurut beliau lagi berdasarkan pengalaman masyarakat bukan Islam di Kelantan kerajaan tidak pernah meminggirkan mereka dalam semua dasar dan aktiviti kerajaan negeri.

Lee juga berkata masyarakat bukan Islam di Kelantan telah menerima penjelasan berkaitan enekmen Kanun Jenayah Syariah 2 sejak ia diluluskan pada tahun 1993 lagi, Cuma ia digembar gemburkan oleh pihak yang dengki dengan keharmonian masyarakat di Kelantan sahaja.

“Saya juga berharap selepas ini tidak akan berbangkit lagi soal terima atau tidak terhadap perlaksanaan hukum hudud kerana ia hanya untuk masyarakat Islam sahaja, mengapa kita perlu takut, adakah kita sering melakukan kesalahan seperti mencuri dan berzina itu, yang saya hairan lagi ialah orang umno yang mengaku Islam sendiri pulak yang menentangnya dan ini adalah semata-mata kepentingan politik sahaja,” katanya lagi.

1 comment:

Pak Oncu said...

"assalamualaikum kepada abg yusof tapa {yusof tapa ialah ketua ranting kg batu}
dan ketau ketua bendera yang lain.Tolong simpan bendera masing masing yg berada di tempat awan, jalan awam dan pintu gerbang jkk kg batu. selagi umnomemerentah di jkkk kg batu, tolong jangan pasang di tempat awam bendera dan poster lebih dari 24 jam.tolong jangan nak berlagak di jkkk kami selagi kami selagi kami memegang teraju politik. anak anak buah sya dah tak tahan lagi dengan tindak dari pihak dan kuncu kuncu. tindak kan segera dari abang dan kuncu kuncudapat mengelak kan pergaduhan antara kita adik beradik dan sanak saudara. maaf bang kalau nak pasang bendera paroi atau tanah individu masing. tapi jangan lokasi awamdi kg batu.pihak saya beri tempoh sampai malam ini saja, pago besuk kalau pihak abang tak dapat saya pihak saya akan turun kan bendera itu. sekian harap maklum. wassalam. yg ikhlas Yahya Idris ,
sk Hj Ishak- PAS
DAP tiada tuan.
Pengerusi JKKK Kg Batu
Ketua Wanita Umngok Kg Batu
Ketua Pemuda Umngok Kg Batu
dan Polis FRU

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails