BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Monday, October 31, 2011

Satu hari diKedutaan Bangladesh....Poning teman ...!

Sahabat saya ke Kuala Lumpur untuk memohon Pasport 3 orang bangla Jumaat lepas,dan saya menemani beliau. Kami bertolak dari sini sekitar jam12 t/malam dan sampai di perhentian sg buloh jam3 pagi,cadangan saya untuk rehat/tidor bergerak selepas solat subuh tidak dipersetujui oleh warga bangla dengan alasan mungkin ramai menungu diKedutaan Bangladesh.
Dey macha mana ada orang datang pukul 3 pagi tunggu disana...kata saya.
abang taktahu mesti ada orang tunggu sampuk seorang lagi bangla..
sooo ana ikut aje le..jam 3.40 pagi tiba dihadapan pejabat kedutaan...oooooi mak terkejut beruk juga le ana..dah lebih 100 orang nunggu disitu.
selepas menurunkan mereka kami berdua menuju ke masjid Kg Baru.rehat ,lelap solat dan ikuti khuliah dalam keadaan mamai(takcukup tidor le itu).selepas kena nasi lauk ayam terus kembali ke kedutaan Bangladesh..sekali lagi terkejut "kera" le kami..punya le ramai warga Bangladesh menunggu disitu untuk memohon Pasport.
Dan dari perbualan disitu saya difahamkan bahawa keadaan ini dah berlanjutan hampir 2 bulan..1.5juta bangladesh mau kasi bikin buku le abang..kata seorang bangla..
uuuuuhhhh..jangan jangan selepas beberapa tahun 'KITA WARGA MALAYSIA AKAN MENJADI PELARIAN ATAU PATI " dalam negara sendiri...le ooooii.."SIAPA DIA PENGHKIANAT YANG SEDANG MENJUAL NEGARA KITA"...siapa dan siapa..?




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails