BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, October 27, 2011

sekularisem..Mahatir disana..Mulut celepur..disini enot tangan pulak celepur..

Fahaman UMNO atau sekular..?boleh hantar satu kat mahdey..mesti dia suka punya....CARA CARA DAN TAKTIK Baru SYAITAN2 Menghina Islam...melalui makanan dan berbagai cara lain...
Kek Enot pula cetus kontroversi
|
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 27 Okt: Baru reda menerima kecaman akibat mengeluarkan kenyataan salah mengenai hukum Hudud, pelakon Enot atau nama sebenarnya Alliza Abdullah sekali lagi menimbulkan kontroversi dan rasa tidak senang orang ramai.

Kali ini Enot, 32 yang menjalankan perniagaan kek bertindak "berani" apabila menghasilkan kek berbentuk tubuh wanita yang hanya berpakaian dalam.

Gambar kek tersebut dimuat naik di laman Facebook Enot sendiri beberapa minggu yang lalu dan mendapat pelbagai reaksi positif dan negatif daripada rakan facebooknya.

Gambar tersebut seterusnya turut dimuat naik di beberapa laman blog beserta komen-komen yang tertera.

Ada yang menyokong ciptaan kek yang "lain dari yang lain" itu dan tidak kurang juga yang membantah dengan menyifatkan perbuatan itu sebagai tidak sopan.

Namun Enot yang terkenal dengan watak komedi itu tetap mempertahankan ciptaannya itu dan menganggapnya sebagai hasil seni yang kreatif.

"Ni makanan halal dik apanya yang haram?? Adik Tuhan ke tahu letakkan haram dan halal atas kerja seseorang. Jadi kalau tak suka untuk melihatnya delete fb akak dari jadi friend adik ok tq...kita manusia buat kerja kita tak payah nak sibuk buat kerja Tuhan," salah satu tulisan Enot di ruangan komen.

Awal oktober lalu, Enot mengeluarkan kenyataan bahawa mereka yang melakukan zina akan menerima hukuman sula sedangkan hukuman yang sebenar ialah seratus sebatan bagi yang belum berkahwin manakala mereka yang sudah berkahwin direjam sampai mati.

“Memang zaman dulu orang islam mengamalkan hukum hudud kepada mereka yang membuat kesalahan, contohnya bagi mereka yang berzina, hukuman sula akan dikenakan. Tapi rasanya sekarang ia tidak sesuai lagi. Kalau hukum hudud dilaksanakan, pesalah terbabit terpaksa hidup dalam keadaan yang tidak sempurna seperti tiada tangan, kaki dan sebagainya.” kata Enot kepada Sinar Harian.

Ekoran itu, Enot menerima pelbagai kecaman termasuk ada pelanggan yang membatalkan tempahan kek gara-gara tidak senang denagn kenyataannya

1 comment:

azmie said...

lepaih kena kutuk nanti mnangis mintak kesian org lagi. lepas bu buat hal lg, mintak maaf lg, buat lg....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails