BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Sunday, July 18, 2010

Masjid Lama Taiping...YB Khalid Samad.

18julai Ahad.Yb Khalid Samad telah memberikan kuliah dan lebih ke ceramah dalam satu Majlis diMasjid Lama Taiping selepas solat maghrib .


antara intipati ucapan beliau:sekarang ini UMNOBN lebih risaukan Kuasa Politik Melayu yang semakin hilang,atau pun kuasa Politik UMNO yang semakin hilang,tetapi tidak pernah mempersoalkan atau bicarakan soal ketaatan Rakyat Malaysia kepada Allah yang semakin terhakis angkara perbuataan tangan-tangan pemerentahan UMNOBN..

UMNo tidak nampak soal ketaatan kepada Allah sebagi agenda Utama,hanya nampak sokongan rakyat kepada UMNO semakin terhakis kerana disitu adanya kepentingan peribadi segelintir Pemimpin UMNO.

Kita kena ingat AGAMA DAN POLITIK tidak boleh dipisahkan sama sekali,kalau pisah,lihat kesan didepan mata kita yang menimpa UMNO sekarang.

sebagai contoh,minggu lepas Pimpinan UMNO menuduh PAS sebagai sesat,minggu ini pulak diajak Pas bekerjasama dengan UMNO demi kepentingan Bangsa Melayu,apa punya pemimpin macam ini...?

Tidak akan sama sekali kuasa Politik Melayu hilang di Malaysia ini,kerana dengan jelas telah diterangkan dalam perlembagaan dan kerusi parlimen Majoriti dikuasai dan akan terus dikuasai oleh Pemimpin yang berbangsa Melayu,cuma yang akan hilang adalah Kuasa Pimpinan UMNO,itu yang dia canang merata-rata,dia ingat hanya UMNO sahaja Melayu,kami dari Pas bukan berbangsa Melayu,dan juga berfikiran hanya melayu UMNO yang dapat memerentah Melayu dari Parti lain tidak boleh memerantah,selama 52 tahun apa yang dia buat..disapunya hampir semua hak-hak melayu untuk kepentingan peribadi mereka.


2 comments:

Anonymous said...

Melayu Hilang Kuasa Bukan Ugutan Tapi Peringatan. Jika PAS masih bersikap ego dan masih mencium punggung DAP, penjagaan hak-hak Melayu secara automaticnya akan diketepikan. Orang Melayu dapat merasai betapa tidak selesanya apabila pentadbiran dikongsi bersama dengan kaum yang tidak mahu memahami adat dan agama yang dianuti oleh Melayu, contohnya di Pulau Pinang.

Usaha untuk memecah-belahkan orang Melayu dan Islam akan terus dilakukan oleh musuh dalam selimut. Melayu kena berwaspada kerana apabila kita hilang kuasa, perkara dalam undang-undang negeri boleh diketepikan sesuka hati. Bayangkan apa kemungkinan yang berlaku jika perubahan berlaku di peringkat Parlimen?

Jangan jadi bodoh dan terpengaruh dengan khalid samad a.k.a murtad man.

Anonymous said...

malas nak komen atau debat dgn manusia berotakkan Lembu..senang-senang tuduh orang..murtad..yg lebih nya pembaca daPAT MENILAI..siapa sebenarnya MURTAD ,MUNAFIK...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails