BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, February 24, 2011

Bila teloq dah mula getik....macam-macam adalah..

memang sangat sangat berbeza:

berbeza tetapi hampir sama.

M'sia berbeza dengan negara Arab, kata Rais
Rakyat Malaysia tidak harus terikut-ikut dengan propaganda pembangkang untuk mengadakan protes seperti yang sedang berlaku di beberapa negara Arab sekarang, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim.

NONEBeliau berkata keadaan sistem politik di negara-negara tersebut dengan Malaysia adalah berbeza, lantaran tidak ada sebab untuk mana-mana pihak di negara ini untuk meminta rakyat melakukan perkara yang sama.

Berbeza dengan negara-negara yang dilanda kebangkitan itu, Malaysia mempunyai perlembagaan kukuh yang menjamin hak rakyat, katanya selepas merasmikan persidangan tahunan 2011 serentak cawangan-cawangan Umno bahagian Cheras di Kuala Lumpur, malam semalam.

NONESelain itu, beliau berkata Malaysia mempunyai sistem demokrasi di mana rakyat berhak memilih parti dan kerajaan yang mereka mahu setiap lima tahun secara bebas.

"Sedangkan di negara-negara itu tiada perlembagaan yang kukuh seperti kita dan tidak mempunyai pilihan raya bebas untuk memilih pemimpin," katanya.

1 comment:

Anonymous said...

TULAH NAMANYA KENYATAAN DALAM JAMBAN DARI SEORANG PEMIMPIN....DEMORKRASI PE KALAU IANYA DILACURKAN....???? KALAU TIADA KETULUSAN DALAM PILIHANRAYA SERUPALAH TAK DE PILIHANRAYA....LU FIKIR RAKYAT TAK NAMPAK TU SEMUA.... KALAU DEMOKRASI TIDAK DI LACURKAN AKU RASA DALAM LAMA PEMERINTAH SEKARANG TERLUNGKUP

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails