BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, February 16, 2011

Kalau diTakdirkan mati..?

perstiwa YANG perlu diambil sebagai ikhtibar oleh Pimpinan sama Perangai dengan Hosni...

Hosni pengsan di Sharm el-Sheikh


GAMBAR menunjukkan kawasan Hotel Maritim Jollie Ville di Sharm el-Sheikh, Mesir. HOSNI Mubarak (gambar kecil)


SHARM EL SHEIKH - Bekas presiden Mesir Hosni Mubarak kini 'sakit tenat' dan beliau pengsan sekurang-kurangnya sekali ketika berada di pusat percutian di Sharm el-Sheikh di tepi Laut Merah selepas meletakkan jawatan pada Jumaat lalu, lapor beberapa media semalam.

Beberapa penduduk tempatan berkata, mereka diberitahu oleh pengawal-pengawal Hosni bahawa beliau kini terlantar di katil dan memerlukan bantuan untuk berjalan.

"Hosni sakit tenat, mereka berkata, beliau menghidap barah," seorang penduduk tempatan yang hanya mahu dikenali sebagai Ahmed.

Hosni kini tinggal di sebuah vila di pekarangan Hotel Maritim Jollie Ville milik seorang ahli perniagaan Mesir, Hussein Salem yang merupakan antara kenalan rapat bekas presiden berkenaan.

Beberapa buah ambulans dan doktor dilihat berada di pekarangan hotel berkenaan dan beberapa pengawal keselamatan berkata, beliau tidak sihat.

"Beliau (Hosni) merasa amat tidak sihat, beliau amat sakit," kata seorang pengawal keselamatan.

Seorang bekas pegawai keselamatan Mesir memberitahu bahawa beliau tidak terkejut jika berita kematian Hosni akan didengarinya pada bila-bila masa sahaja.

Menurut satu sumber, Hosni mahu bersendirian dan meninggal dunia di tanah airnya.

Sumber itu menyatakan, bekas presiden tersebut enggan menerima sebarang rawatan perubatan.

Pada tahun lalu, dia menerima rawatan sakit hempedu di sebuah klinik di Jerman.

"Kematiannya akan hanya menunggu masa sahaja," kata sumber berkenaan.

Sumber itu menafikan bahawa Hosni akan menulis memoir sebaliknya menyatakan, Honsi berada dalam keadaan hampir koma.

Terdahulu, dua akhbar Mesir menyatakan bahawa bekas presiden berusia 82 tahun itu mengalami tekanan dan telah beberapa kali pengsan tetapi beliau enggan mengambil ubat.

Sebuah akhbar tempatan, Al-Gomhuria yang memetik beberapa sumber-sumber yang rapat dengan Hosni melaporkan, beliau mengalami tekanan mental dan enggan menerima rawatan walaupun dirinya jatuh sakit.

Namun, akhbar berkenaan menafikan Hosni berada dalam keadaan koma.

Sebelum ini, akhbar Al-Masry Al-Youm di Mesir melaporkan, Hosni sakit tenat dan berada dalam keadaan koma selepas bantahan besar-besaran rakyat yang memintanya melepaskan kuasa pemerintahan.

Hosni meletak jawatan pada Jumaat lepas dan menyerahkan kuasa kepada pihak tentera selepas tunjuk perasaan antipemerintah berlaku selama 18 hari di Dataran Tahrir di Kaherah. Agensi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails