BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, February 16, 2011

Nak ku RAYUUU..Pada siapa..Nak ku ADUu Pada Siapa..?

bila semua saluran yang ada mula diragui...nak diharap keadilan dimana..?
Kena ikut Cara Mesir le....
Suruhanjaya Diraja yang menyiasat punca kematian pembantu politik Teoh Beng Hock menerima tamparan dengan krediblitinya dipersoal apabila keluarga mangsa menarik diri daripada prosiding suruhanjaya untuk menyiasat kematian setiausaha politik exco Selangor itu.

Sebelum ini, suruhanjaya diraja itu menolak permohonan keluarga Teoh untuk menundakkan inkuiri sehingga semakan kehakiman yang difailkan oleh mereka ke atas penghakiman terbuka oleh Mahkamah Kotoner berhubung kematian Beng Hock didengar.

azlanSetelah menimbang permohonan keluarga itu, suruhanjaya berkenaan yang diketuai oleh hakim Mahkamah Persekutuan, Tan Sri James Foong Cheng Yuen berkata siasatan akan diteruskan.

Berikutan itu, peguam keluarga Teoh, - Karpal Singh dan Gobind Singh Deo mengumumkan mereka akan berundur diri daripada terbabit dengan perbicaraan.

"Kami tidak mahu ambil bahagian kerana tidak yakin dengannya,” kata Karpal.

Beliau, peguam Gobind Singh Deo dan semua ahli keluarga Teohkemudiannya dilihat terus meninggalkan bilik bicara selepas permohonan untuk menangguhkan prosiding sementara menunggu keputusan semakan kehakiman berhubung penyingkiran pegawai pengendali turut ditolak.

Selain ditubuhkan bagi menyiasat punca kematian Teoh, suruhanjaya itu juga ditugaskan bagi menilai sama ada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mematuhi prosedur ketika menyoalsiasat Teoh sebagai saksi, berhubung kes dakwaan penyalahgunaan dana kerajaan Selangor.

Teoh yang merupakan pembantu kepada exco kerajaan Selangor, ditemui mati di tingkat lima Plaza Masalam di Shah Alam pada 16 Julai 2009, selepas disoalsiasat semalaman di pejabat SPRM Selangor di tingkat 14 bangunan tersebut.

Suruhanjaya ini dijangka menyelesaikan siasatan dan menyerahkan laporan kepada Yang di-Pertuan Agong selewat-lewatnya pada 25 April.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails