BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Monday, December 14, 2009

9 Tahun.diusaha PR..yang dapat nama BN....

sebelum ini pada tahun 2008 bulan okt..AP Pas hj roslan mmemang dah bawa kes ini dan beliau juga berjanji untuk cuba menyelesaikan perkara tersebut.Nak harap YB BN hampes..tak boleh buat apa..ini sekarang yg berusaha AP PR..atlast yg dapat nama BN..jadilah janji Rakyat senang.

TAMAN KAMUNTING BAKTI – Seramai 273 penduduk di sini menarik nafas lega apabila penantian mereka selama sembilan tahun untuk mendapat sijil kelayakan menduduki (CF) berakhir.

Majlis penyerahan kunci program khas perumahan kos rendah Taman Kamunting Bakti diadakan secara sederhana di perkarangan taman berkenaan.

Ketua Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP), Datuk Shamsudin Hashim berkata, majlis itu sangat dinantikan sejak sekian lama dan begitu bermakna bagi penduduk walaupun menghadapi kelewatan, namun ia dapat diselesaikan.

Menurutnya, di negeri Perak, pihak PKNP membina 9,000 unit rumah kos rendah untuk tempoh selepas kegawatan ekonomi yang berlaku. Bagi merangsang ekonomi, mereka mengambil inisiatif untuk membangunkan industri pembangunan untuk berkembang.

“Usaha ini membolehkan keluarga yang berpendapatan rendah untuk memiliki rumah dengan harga tidak melebihi RM35,000 seunit.

“Alhamdulillah kami dapat menyempurnakan semua unit rumah ini,” katanya.


berita terdhulu KLIK disini:HJ ROSLAN DENGAR RINTIHAN RAKYAT

Hj Roslan mendengar aduan penduduk.

HJ Roslan melihat surat perjanjian pembelian rumah murah
bernilai RM35,000

Taiping- HJ Roslan Shaharum telah melawat ke tapak perumahan Taman Kamunting Bakti,dalam DUN Kuala Sapetang.
Seramai 12 keluarga telah menduduki rumah dibawah Syarikat Pemaju PKNP,yang masih tidak mendapat surat kelayakan (CF).Projek yang sepatutnya telah siap ,tergendala sehingga kini. Rumah yang dibeli oleh seramai lebih kurang 235 orang tidak siap mengikut syarat perjanjian.
Menurut Rosli Bin Man ,perjanjian telah ditandatangani pada tahun 2000,sehingga kini masih belum mendapat CF. "Kami tidak mampu menyewa lagi" kata Rosli.
Para penduduk berharap mereka dibenarkan mendiami rumah yang dibeli." Kami mahu YB membantu kami ,memohon jasa baik PKNP meminta MPT memberi sijil kelayakan sementara" kata Rosli Man lagi.
Sementara itu para penghuni berharap LAP dan TNB membenarkan mereka menggunakan kemudahan air dan elektrik buat sementara waktu.
Haji Roslan yang ditemui berjanji akan cuba menyelesaikan masalah mereka.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails