BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Sunday, December 27, 2009

Jadual hari ini..ketat


dijamu..lemang rendang ayam..layanan.. Datin Sri..bertuah lah kome..

rm3 ribu sumbangan membiayai diesel

sumbangan tangga untuk kegunaan penduduk setempat


bot membawa DS dan rombongan


lubang Maut..buat sahabat ku Anas...hampir-hampir terlolos..nasib baik sangkut perut....tidak....???


jalan-jalan simen yg rosak..DS biayai rm2 ribu ..membaikpulih


ada yg mabuk laut...

bermula jam 730 pg dah tunggu kat markas negeri..mengikut jadual Konvensyen ICT bermula jam 8pagi..tapi sehingga 830 selepas sejam dari mula sampai tak nampak sesiapa pun kecuali seorang sahaja dari Padang rengas...
*sikap ini sepatutnya tidak ujud lagi dari kalangan Ahli Pas dari peringkat apa sekali pun...ini tidak bila saja ada mesyuarat mesti masa tidak dipatuhi bukan saja dari kalangan AJK dan Ahli tetapi juga dari Pimpinan,pengerusi Mesyuarat..
*kata pejuang Islam..tapi bila buat janji masih lagi janji Melayu atau janji orang Asli..bila ditanya berapa jauh lagi tempat yg nak dituju...jawabnya sebatang rokok saja bang....rupanya dah 10 km berjalan masih lagi tak sampai.
*sikap berjanji dikalangan pimpinan khasnya dari Ahli Pas....kalau nak mesyuarat dah jadi payah nak diikuti...dah sampai lambat ada pulak macam-macam alasan..nak cover sebab dia lambat sampai..
*selepas itu pada jam 12 t/hari balik ke pejabat bersiap untuk ke Pulau Sangga bersama DS Nizar dan rombongan.
*masa DS tepat janji pukul 2 dia dah sampai jam 130 dipejabat..ahh ini baru betul....tapi masih ada lagi sahabat-sahabat yang belum siap..kena DS tunggu dlm 5 minit.
*dari jeti Kuala sepetang menuju ke Pulau Sangga..lewat hampir 10minit kerana menunggu krew Perak Express..yang mendapat maklumat silap..lewat sikit..ok...
*selepas 30 minit perjalanan ..dgn bot yg agak sempit..sampai dijeti KSangga.
*Ds dan rombongan membawa lemang,rendang ayam,dan macam-macam lagi untuk menjamu penduduk Kuala Sangga...Penduduk disitu..dah lah letrik tak ada..harapkan gen set saja ..air kegunaan harian hanya mengharap pada Hujan...kalau 1 minggu lebih tak hujan..pakatpakat mereka semua tak mandi lah.
*Air untuk kegunaan minum dan masak diambil ditanah besar Kuala Sepetang yang mana bil bulanan dibayar oleh DS Nizar selaku Ahli Parlimen yang sangat prihatian kepada rakyat dalam Parlimen beliau.
*DS juga membiayai duit diesel sebanyak rm3ribu setahun untuk kegunaan sekolah dan lain-lain kegunaan di kuala sangga.
*jalan simen yang rosak..mendapat perhatian DS..bila beliau bersetuju membiayai sebanyak rm2ribu untuk membaikpulih jalan simen di situ.




adalalah rakyat menunggu dijeti..mengadu hal..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails