BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Friday, December 25, 2009

Umno tak mau Komen ke...

Selepas ini mesti ada pimpinan UMNO BN akan keluarkan idea-idea yg bernas..kerana dah 50 tahun lebih mereka takterfikir nak buat macam itu...takkan PR yang berhingusan boleh pulak ambil berat ttg Rakyat yg kurang upaya...mana boleh jadi...mesti kena komen..mesti hentam punya...kan itu tradisi dan pegangan UMNO BN ..kalau Rakyat diutamakan mana boleh dok diam...rakyat didahulukan dalam slogan saja...he he he he
Bantuan Kifalah untuk semua yang mendaftar
Ali Hashim

ALOR SETAR, 25 Dis: Skim Kifalah atau pun khairat kematian yang akan dilaksanakan pemberiannya mulai Jan 2010 sebagai bantuan segera kepada rakyat miskin akan turut memberi tumpuan kepada semua golongan miskin, semua kaum dan warga emas.

Namun begitu, menurut Menteri Besarnya, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, bantuan ini akan diberikan kepada mereka yang berdaftar dengan e-Sinar iaitu satu program membasmi kemiskinan.

"Selain daripada itu bantuan akan turut disalurkan melalui senarai yang telah diberikan oleh penghulu, wakil rakyat dan juga Majlis Ketua Kampung atau komuniti.

"Bantuan akan disalurkan hanya melalui pendaftaran sahaja bagi membuktikan individu tersebut adalah layak untuk menerima sumbangan tersebut.

"Projek Kifalah ini juga merupakan projek pertama Kerajaan Negeri yang akan dikuatkuasakan pada tahun hadapan bagi membuktikan kita benar-benar memberi komitmen untuk membantu golongan miskin yang memerlukan di negeri ini," kata Azizan.

Menurut beliau lagi skim ini tidak harus ditumpukan kepada golongan miskin sahaja sebaliknya ia harus merangkumi warga emas yang kurang berkemampuan.

Bantuan sebanyak RM500 yang akan diberikan oleh Kerajaan Negeri itu adalah bagi membantu pengurusan jenazah.

"Satu unit dibawah Perbendaharaan Negeri akan ditubuhkan tidak lama lagi bagi menguruskan segala pembiayaan kewangan, perbelanjaan dan urusan yang melibatkan skim Kifalah ini bagi memastikan ianya berjalan dengan baik dengan sistematik."katanya lagi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails