BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Tuesday, December 15, 2009

Nujum Pak Kadok mula bersuara.......khuk..khuk

Isteri PM berdosa tak tutup aurat – Nakhaie Ahmad

Tajuk diatas dipetik dari harakahdaily.

Petikannya berbunyi begini :
"Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Datuk Nakhaie Ahmad berkata, isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor yang tidak menutup aurat sebagai berdosa.

“Perbuatan seperti itu satu dosa,” katanya merujuk kepada soalan seorang peserta pada satu wacana yang dianjurkan Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri di Kelantan Trade Centre.

Itu Nakhaie yang kata, tak kiralah samada dia terperangkap dan lalu terpaksa mengeluarkan kenyataan tersebut. Yang pentingnya beliau telah berani menyebut perkataan tersebut.

Apa yang menarik dalam kenyataan beliau ialah apabila dia berkata berdosa tidak menutup aurat.Kenapa ditimbulkan perkataan tersebut, kerana sejak akhir-akhir ini seringkali berlaku salah faham terhadap perkara tersebut.Ada sesetengah dikalangan masyarakat islam hari ini ( Wanita) menanggap bahawa berdosa tidak bertudung.Sedangkan hakikat sebenarnya ialah berdosa tidak menutup aurat, bertudung adalah sebahagian daripada menutup aurat, itupun sekiranya cara bertudung itu menepati syarak.

baru nak sedar atau buat-buat dah sedar..??

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails