BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, February 3, 2011

Ari ini cuti CNY..bersama sahabat ke Kedah..

Hariini. sesudah subuh ..bersama sahabat keKedah.
bersama seorang sahabat untuk berubat Tradisonal..di KG Tala ,Jeneri,Jeniang Kedah..
sampai sekitar jam 940 pgi..ohhh dah ramai..rumah Tok bomoh dah penuh didalam..letak kereta ikut dan aje...
macam-macam jenis penyakit dirawat oleh Tok Bomoh yg dikenali sebagai Pak Teh..dan Pesanan berulangkali oleh Pa Teh..Penyembuh yang sebenarnya datang dari Allah..lega juga sikit hati mendengar coleteh coleteh Pak Teh..
Macam-macam kes..ada kes dari mata,turun kehati dan berkahir di tumit..kesimpulannya Pakteh Merawat apa sahaja penyakit..tetapi Ingatan beliau penyembuh sebenarnya datang dari Allah..
Kesemua rawatan secara batin...cuma aksi nampak seram..bagai operate,belah sana sini..tetapi semuanya secara batin..rata-rata pesakit menunjukkan sedikit aksi menahan sakit sewaktu rawatan dijalankan..Dan ada juga satu dua pesakit yang takut (golongan Muda)..belah meninggalkan penjaga mereka..ha ha ha..lucu juga..dipujuk dan dirayu penjaga mereka ..masih enggan..nak buat cammana..?kansel program aritu le..sebab ramai..sewaktu saya hadir tidak kurang dari 100 orang memenuhi rumah Pak Teh.
Percaya atau tidak...saya no komen sebab saya bukan pesakit..cuma ikut sahabat..dari komen sahabat yg dapatkan rawatan mata yang kabur..
Allhamdulliah tidak lama selepas rawatan beliau mengatakan penglihatan lebih terang dan bayang kembar seperti selalu telah hilang...saya No Komen...









5 comments:

EMANNUAR said...

salam. saya amik pic entry sini buat bahan untuk entry sy. heeee, mintk dihalalkan en. tk sempat nk snap pic kat rumah pak teh pagi td.

;DD

bijan said...

oooh ambil..no hal...silakan

Unknown said...

as-salam, sy tertarik dengan laman saudara. ayh sy sakit lutut.. sy berniat utk membantu mengubati ayh sy.. jika saudara tidak keberatan, bolehkah saudara beri no hp Pak Teh dan alamat kediamannya kepada sy.. jika tiada alamat, saudara boleh tlg tunjukkan peta laluan ke rumahnya.. sekian (azlyanaz86@gmail.com)

bijan said...

boleh no hal Notel: Pak teh:0124874952..jalan ke rumah Pakteh..dari Higway ke Utara..turun di Tol ke.Gurun,sik,Jeniang...selepas tol ambil simpang ke kanan...sehingga pekan Jeniang..+- 8 km..selepas sahaja Pekan Jeniang..beberapa ratus meter ambil simpang ke Jeneri masuk kekiri..dan sekali lagi masuk ke kiri utk ke Pekan Jeneri..dari simpang itu..+- 6 km akan jumpa satu lagi simpang nama kg itu Kg Tala..masuk kekiri ..selang beberapa meter .. biasanya dah nampak banyak kereta parking kat sebelah jalan..rumah pak teh sebelah kiri juga..kalau tel pakteh selalunya sebelah petang..kena bawa sireh 3 helai dan air mineral yang akan dikembalikkan selepas dijampi.

azly said...

terima kasih saudara.. :) as-salam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails