BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Monday, August 15, 2011

Nak bertemu berbalas pandangan dan Idea..atas nasihat Sultan dibatlalkan.>?

yang baik selalunya akan berakhir..atas nasihat SULTAN dibatalkan atau DITANGGUH....yang dok melalak sana sini nak bakar situ nak rempuh sini dan macam macam bunyi ong ong hingga siPompuan yang digelar Jalang tak jemu jemu maki dajjal dan macam-macam terus bermaharaja lela..bila nak diambil tindakan atas nasihat SULATAN..atau ada nasihat teruskan aktiviti tersebut dari suara paling atas..?

Pertemuan PAS-JAIS batal atas nasihat Sultan
Pembatalan hasrat PAS bertemu dengan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) - yang dijadualkan hari ini - berhubung pemeriksaan sebuah gereja di Petaling Jaya dibuat atas nasihat Sultan Selangor.

NONENaib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar (kiri) berkata, baginda "menasihatkan" JAIS agar tidak bertemu dengan mana-mana pihak bagi menjaga maklumat siasatan daripada terlepas.

"Memang kita minta hari ini (berjumpa), tetapi jawapan JAIS telah pun diberikan secara bertulis, atas beberapa perkara (alasan) kerana kes itu dalam siasatan.

"Dan atas nasihat Tuanku Sultan, untuk JAIS tidak lagi bertemu mana-mana pihak supaya menjaga, supaya maklumat siasatan itu tidak terlepas kepada pihak lain," katanya dalam sidang media di ibu pejabat PAS di Kuala Lumpur pagi ini.

Bagaimanapun, Mahfuz berkata, PAS masih berharap dapat bertemu JAIS selepas jabatan itu menyelesaikan penyiasatannya.

"Kami tetap harap temu, (kita) nak dengar dari pihak JAIS... Kita nak tau apa sebenarnya berlaku, nak jumpa JAIS, gereja (tanya) apa yang berlaku pada hari itu.

azlan"(Sebab) itu kita nak jumpa, JAIS kata tak serbu, pihak gereja dan NGO kata serbuan, (sebab) itulah kita nak jumpa.

Mahfuz yang juga ahli parlimen Pokok Sena berkata beliau difahamkan laporan siasatan lengkap berhubung insiden tersebut akan selesai selepas sambutan Hari Raya Aidilfitri.

"Saya anggap tempoh masa yang begitu lama, akan timbul bagai-bagai kontroversi yang tidak baik kepada berbagai-bagai pihak.

"Harap JAIS cepat siapkan siasatan. Kami terus berharap selesai (siasatan) itu, JAIS akan bertemu dengan PAS selepas lengkap siasatan," katanya.

Tegasnya, siasatan perlu diselesaikan segera bagi meredakan isu tersebut dari timbulnya pelbagai spekulasi yang tidak sihat khususnya dalam kehidupan masyarakat pelbagai kaum dan agama.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails