BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Friday, August 12, 2011

Perniagaan yang tak bermodal..Hasilnya Lumayan

10/08/11.Pemandangan distesyen Taxi berhadapan Tapak Bazar Ramadahan Taipingsekitar jam 540 petang...munculnya kutu kutu Parking Haram..bagai cendawan lepas hujan...walau pun kesian tetapi selalunya menyusahkan pengguna atau penghunjung bazar Ramadhan yang akan serba salah..bagi salah tak bagi salah..kalau tak bagi takut kereta dirosakkan kalau bagi entah apa yang dijagakannya..?
Dalam pemerhatian saya +- 20minit mungkin dia berjaya mengutip sekitar rm15..itu dalam masa saya ada disitu..kalau dari awal sekitar jam 4petang hingga 630 petang berapa yang dikutipnya..
ada sebuah kereta kancil yang dipandu seorang gadis remaja hulurkan rm2 ..uuuh untuk apa rm2..mungkin dia sendiri risau kereta dia mungkin dirosakkan..sooo jalan mudah bagi saja duit..






hasil kutipan dikira kat hujung sana dan dalam anggaran saya dia berjaya kutip sekitar rm40..dan selepas itu dihulurkan rm3 untuk membeli Jelly kelapa makan dan teruskan tugasnya..
Tindakannya..?saya sebagai rakyat menalipon seorang sahabat yang dikenali bekerja diMPT dan sebelum ini dibahagian Parking untuk mengambil tindakan..hasilnya tunggu laporan saya jika saya kesana semula..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails