BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Saturday, August 6, 2011

zaman teknoloji canggih..?

passport sejam..warganegara..pun bertambah cepat..macam cepat dimasak sedap dimakan...cepat diProses senang diUndi..mampusssssssssssssssssssssss..

Proses pasport sejam di 1Stop S'wak
Berkuatkuasa 1 Ogos, permohonan Pasport Malaysia Antarabangsa (PMA) dan Dokumen Perjalanan (DP) di Sarawak semakin mudah dan cepat dengan khidmat Kaunter 1Stop dengan pemprosesannya siap dalam masa sejam.

Pengarah Jabatan Imigresen Sarawak Datuk Robert Lian berkata, di bawah sistem Kaunter 1Stop, PMA dan DP diproses dan disiapkan di satu kaunter sahaja yang meliputi urusan pembayaran, semakan, kelulusan dan juga pertanyaan lanjut.

"Kita telah memulakan tempoh percubaan melaksanakan sistem kaunter tersebut mulai 1 Julai hingga 31 Julai lepas di kaunter ibu pejabat Jabatan Imigresen, di Kuching dan setelah didapati berjaya ianya telah dilaksanakan pada 1 Ogos yang lalu.

NONE"Proses ini memendekkan masa pemerosesan semakan di kaunter dan pelanggan akan bertambah selesa," katanya dan menurutnya semuanya akan disempurnakan dalam tempoh sejam.

Hanya PMA dan DP yang telah siap akan diserahkan kepada pemohon di kaunter berlainan, katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata tempoh operasi kaunter tersebut pada Isnin hingga Jumaat ialah mulai 7.30 pagi hingga 5.30 petang manakala pada Sabtu dan Ahad pada 8 pagi hingga 1 tengah hari.

Beliau berkata sistem Kaunter 1Stop ini akan diperluaskan ke pejabat-pejabat Jabatan Imigresen di bandar lain di negeri ini sekiranya mendapat sambutan mengalakkan.

"Sekarang orang ramai mempunyai banyak opsyen semasa berurusan dengan Jabatan Imigresen Sarawak, bagi yang hendak memperbaharui PMA boleh berbuat demikian di kiosk pembaharuan pasport di tingkat bawah Bangunan Sultan Iskandar di Kuching.

"Pegawai Imigresen juga ditempatkan di kiosk tersebut untuk memudahkan pelanggan berurusan," katanya dan menurutnya dengan semua kemudahan itu, orang ramai tidak perlu menunggu lama untuk dilayani.

Beliau berkata bagi tempoh enam bulan tahun ini, Jabatan Imigresen Sarawak berjaya mengutip RM12 juta daripada pengeluaran pasport dan pelbagai DP.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails