BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, February 18, 2010

AHHHHH.umno banggang..terperangkap...

ooooi mamt pekasa..mana kamu dah jadi PEKASAM KE......kalau pun nak tunjuk terror..selidik dulu..jgn sondoiii macam b-b- hutan aje...

tq tq tq tq kepada mana-mana PERISIK 007 yg bongkar ini...

BONGKAR !! 3 TAHUN KERAJAAN P.PINANG TIDAK ANJUR PERARAKAN MAULIDUR RASUL?

Oleh: WFAUZDIN NS

TERKEJUT beruk juga bila saya membaca tulisan dari sahabat saya di dalam blognya Perisik Rakyat hari ini. Beliau menulis tentang Kerajaan P.Pinang tidak pernah menganjurkan Perarakan Maulidur Rasul selama 3 tahun iaitu mulai tahun 2003, 2004 dan 2005. Kerajaan P.Pinang sekadar mengadakan sambutan Maulidur Rasul sahaja pada tahun tersebut. Bila difikirkan, mustahil juga kerana sewaktu itu Bn yang memerintah P.Pinang dan Umno adalah tunjang kerajaan. Bukankah Umno ini tidak terasa `Islam'nya jika tiada perarakan Maulidur Rasul?

Terfikir pula di benak saya, mungkinkah ketika itu Umno belum lahir di P.Pinang? Atau ketika itu belum keluar fatwa bahawa Perarakan Maulidur Rasul itu adalah WAJIB diadakan. Jika tidak, masakan Umno boleh berdiam diri ketika KM P.Pinang sewaktu itu dari pemimpin Gerakan tidak menganjurkan perarakan Maulidur Rasul sebagaimana yang Umno lakukan sekarang. Untuk memastikannya, cuba lihat rekod di JAIPP betul atau tidak kerajaan P.Pinang tidak menganjurkan perarakan Maulidur Rasul pada tahun-tahun yang disebutkan tadi.

Jika ada, atau selepas tahun tersebut jika ada pun, cuba semak pernah tak KM P.Pinang turut sama meraikan perarakan tersebut seperti KM P.Pinang dari PR yang turut bersama meraikannya pada tahun lepas. Oleh yang demikian, mari kita berfikir secara jujur samada Umno ini ikhlas atau tidak terhadap Islam. Atau, kerana politik mereka sanggup berlakon apa sahaja demi untuk menipu Islam dan rakyat.

Sekiranya anda tidak mahu bersubahat dengan penipu seperti ini, tekadkan hati anda dan keluarlah dari Umno. Buat apa bersama mereka yang berjuang untuk menipu agama sendiri dan menipu rakyat. Masakan anda ingin ditipu selama-lamanya. Terbukti mereka sanggup mengkhianati rakyat semata-mata gagal dapat projek RM 2 juta. Jika mereka dapat projek itu, anda dapat apa? Cukuplah menjadi hina dan cubalah menjadi manusia yang bermaruah serta berakal./Kembali ke laman asal di sini.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails