BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Monday, January 24, 2011

Akhirnya Terbukti sudah..siapaPenderhaka sebenarnya..

Dammm shit UMNOBN..Terbukti sudah akhirnya..Penderhaka ..Islam,Melayu dan Sultan rupanya adalah UMNO dan Balacinya...cilakoooo sampai mampus koorang...
sebelum ini saya dah was-was juga..mungkin ke mca atau mic yang cilako itu..rupanya muka berkulit babi ini PENDERHAKA SEBENAR....

BN tolak usul kembalikan kuasa Sultan di Selangor
Harakahdaily

SHAH ALAM 24 Jan: Ketua Pembangkang DUN Selangor, Datuk Satim Diman hari ini berkata, Adun BN menolak usul Pindaan Undang-undang Tubuh Negeri Selangor 1959, khususnya Perkara 52(1) untuk mengembalikan kuasa melantik pegawai kanan kerajaan negeri kepada Sultan dan Menteri Besar kerana ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

Satim Diman dalam ucapannya pada Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Khas Selangor hari ini menegaskan beliau dan 20 Adun dari Barisan Nasional serta Adun Bebas tidak akan menyokong usaha Kerajaan Negeri untuk meminda Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri seperti yang di bentangkan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini.

Satim juga melabel kerajaan negeri 'syok sendiri' selain mengutuk tindakan kerajaan negeri bawah pimpinan Pakatan Rakyat bermotifkan politik serta bersikap hipokrit.

Antara alasan yang dikemukan oleh Satim ialah Barisan Nasional terdahulu tidak pernah mengenepikan dan membelakangkan DYMM Sultan SElangor sejak pindaan dibuat sejak 1993.

Satim mula membahaskan usul tersebut selepas selesai ucapan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Beliau dilantik menjadi ketua pembangkang selepas Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo melepaskan jawatan itu apabila didakwa rasuah di mahkamah.

Dewan mula bersidang jam 10 pagi. Adun Pelabuhan Kelang Badrul Hisham Abdullah - yang kerusinya diisytihar kosong oleh speaker - duduk di bilik yang dikhaskan kepada petugas media, tingkat atas di dalam dewan.

Setiausaha dewan membacakan ucapan diraja bagi pihak Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Dalam ucapannya, Sultan bertitah supaya Adun membahaskan cadangan pindaan itu dengan sebaiknya tanpa beranggapan perkenan yang diberikan baginda sebagai menyokong mana-mana pihak dalam dewan.

Baginda juga memberitahu Adun supaya tidak menariknya sama dalam politik. Istana sentiasa tidak mencampuri urusan politik, titahnya lagi.

1 comment:

Anonymous said...

1 Malaysia dah tau pakatan rakyat adalah penderhaka

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails