BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Monday, January 24, 2011

Bn gagal gagal...memang dah Dulu Kini dan Selamanya GAGALLLL.

BN gagal beri penerangan
Yang Binawenya sekutu MCA...UMNOle..buat buat diam..cilako besor..depa ini.....serupale simangkuk Perkasa,dan sewaktu dengan UMNO..

LABIS – Calon Pas, Normala Sudirman membidas pemimpin Barisan Nasional (BN) kerana gagal memberi kefahaman jelas terhadap parti komponennya MCA berhubung adab bersalam individu Muslim dengan orang lain.

Menurutnya, perkara tersebut tidak harus dijadikan isu pada kempen pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang kerana ia merupakan fakta yang perlu difahami oleh masyarakat yang terdiri daripada pelbagai kaum dan agama dalam negara.

“Ini menunjukkan setelah 53 tahun Merdeka, kerajaan BN masih gagal memberi penerangan terperinci kepada parti komponennya seperti MIC dan MCA tentang adab bersalam seorang wanita Muslim dalam konteks masyarakat majmuk di negara ini.

“Kami sebagai seorang wanita Muslim memang tidak bersalam dengan seorang lelaki dan bersalam dengan masyarakat Cina wanita memang tiada masalah kerana mereka adalah perempuan,” katanya pada sidang media di markas Pas di sini semalam.

Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dilaporkan secara sindiran membuat perbandingan cara Normala bersalaman dengan Presiden Parti PKR Datuk Dr Wan Azizah Wan Ismail semasa berkempen di Tenang yang memakai sarung tangan.

Beliau berkata, bersalaman dengan seorang lelaki yang bukan muhrimnya tidak dibenarkan dalam Islam.

“Walau sesiapa pun hatta kami saudara seagama sekalipun, tidak boleh bersalaman dengan lelaki Islam yang mana sepatutnya rakan-rakan komponen BN faham dengan budaya ini supaya ia difahami oleh masyarakat supaya tidak lagi berbangkit,” katanya.

Perkara tersebut didakwa menjadi isu kalangan pengundi Cina di Tenang kerana mereka mendakwa calon Pas itu tidak mesra dengan penduduk di kawasan tersebut.

Ketika ditanya tentang tentang bersalam dengan pengundi Cina di pasar tani Labis pagi semalam, Normala berkata tiada golongan lelaki masyarakat Tionghwa menghulurkan tangan untuk bersalam dengannya kerana telah mendapat penerangan dalam sesi santai yang diadakan oleh parti komponen Pakatan Rakyat (PR) yang lain.

“Kami memang fleksibel tapi prinsip asas sebagai seorang Islam itu saya cukup prihatin untuk mencari redha Allah SWT,” katanya.

Sementara itu, Ketua Penerangan Pas, Dr Zulkefly Ahmad menggesa media tidak menggunakan isu salam sebagai modal kempen pada pilihan raya kecil kali ini.

“Tolong jangan jadikan isu salam sebagai perkara pokok pada kempen pilihan raya kecil ini.
“Saya minta sungguh-sungguh kerana kita punya isu yang lebih besar seperti kepentingan rakyat. Jangan sampai media hanya memainkan isu ini dan menutup isu lain,” katanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails